HerNews.gr
Health

Είστε πρωινός ή βραδινός τύπος;

Αν το να ξυπνάτε νωρίς το πρωί σας φαίνεται ένα καθημερινό βασανιστήριο υπάρχει περίπτωση να ευθύνονται τα γονίδια σας. Είστε πρωινός ή βραδινός τύπος;

Η πληροφορία για τα γονίδια έχει αναγνωριστεί από μελέτη που δημοσιεύτηκε από την επιστημονική επιθεώρηση Nature Communication: «Η μελέτη μας επιβεβαιώνει ότι το αν είναι κανείς πρωινός ή βραδινός τύπος καθορίζεται, τουλάχιστον εν μέρει, από γενετικούς παράγοντες», σημείωσε ένας από τους συγγραφείς του άρθρου, ο Μάικλ Γουίντον του Πανεπιστημίου του Έξετερ.

Αυτή η λειτουργία του σώματος ρυθμίζει πολλά παραπάνω από τον ύπνο…μέχρι και το ανοσοποιητικό σύστημα, τη θερμοκρασία, ή το αίσθημα της πείνας. 

Στη μελέτη αυτή, ο Γουίντον και η ομάδα του βασίστηκαν στα δεδομένα DNA περίπου 700.000 ανθρώπων, από βάσεις δεδομένων (UK Biobank και 23andMe) και σύγκριναν τα γονίδια των πρωινών τύπων με των βραδινών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχουν 327 νέα γονίδια στα χρωμοσώματα που μπορεί να αλλάξουν την λειτουργία που ευθύνεται για το αν  κάποιος κοιμάται νωρίς ή αργά το βράδυ. Πριν τα ευρήματα της μελέτης, γνώριζα ότι υπάρχουν μόνο 24 γονίδια.

Τα σημεία αυτά καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ώρα που ξυπνά κάποιος αλλά δεν έχουν καμία σχέση με την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου.

Οι μελετητές, ακόμα, επισήμαναν ότι είδαν πως υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ των γονιδίων που επηρεάζουν όσους κοιμούνται συνεχόμενα αργά με τον κίνδυνο παρουσίασης σχιζοφρένειας ή κατάθλιψης. Φυσικά, θα πρέπει να βασιστούμε και σε πιο συγκεκριμένες μελέτες για να επιβεβαιώσουμε την παραπάνω παρατήρηση. 

Ο πρωινός τύπος είναι εκείνος που συνήθως ζει καλά, προσέχει την υγεία του και ο οργανισμός του λειτουργεί σωστά. Όμως τα αποτελέσματα της έρευνας δεν απαντούν στο αν φταίνε σίγουρα τα γονίδια μας για την ώρα που ξυπνάμε και κοιμόμαστε. Όντως, τα γονίδια μπορεί να παίζουν έναν ρόλο, όχι όμως τον καθοριστικό. Στον ύπνο συμβάλει η καλή διατροφή, το φως κατα την διάρκεια του ύπνου, η εργασία και οι ασχολίες μέσα στην ημέρα. 

Νεότερα Άρθρα

Acai: Η αντιοξειδωτική υπερτροφή που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

HerNews ka

Βουλωμένη μύτη: Εύκολα tips για τη ρινική συμφόρηση

Her News

5 λεπτά Ζεν: Φαγητό χωρίς να περισπασμούς

Her News