HerNews.gr
Συνταγές

Η πατάτα, τα οφέλη της και η συνταγή που θα λατρέψεις

patata
Την έφερε ο Καποδίστριας στην Ελλάδα. Είναι πεντανόστιμη, αν ξεκινήσεις να φας μια, μπορεί να μη σταματήσεις και το καλύτερο; Προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό. Αυτή είναι η πατάτα.

Πολλές φορές οι φίλοι μου, με ρωτάνε γιατί δεν την προτιμώ όταν πηγαίνουμε έξω. Δεν είναι το φαγητό που θα παραγγείλω αμέσως και ο λόγος είναι απλός. Αν παραγγείλω τηγανητή πατάτα, θα φάω ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΜΕΡΙΔΑ ΜΟΝΗ ΜΟΥ. Στο σπίτι εννοείται την μαγειρεύω πολλάκις και η ξακουστή συνταγή μου με σούπα βελουτέ πατάτας και καρότου, είναι το must του φθινοπώρου -χειμώνα.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα σε αυτό το άρθρο γι’ αυτό το γευστικό διαμάντι της διατροφής; Πάμε να διαβάσουμε.

patata

Υδατάνθρακες

Κυρίαρχο θρεπτικό συστατικό στην πατάτα αποτελούν οι υδατάνθρακες, με την μορφή αμύλου. Οι υδατάνθρακες παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό για τις σωματικές δραστηριότητες του και βοηθούν στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος σε φυσιολογικά επίπεδα.

Πρωτεΐνη

Όσον αφορά στις πρωτεΐνες, παρόλο που υπάρχουν σε μικρό ποσοστό στην πατάτα, αν συνδυαστεί σωστά με τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη (όπως αυγό, τυρί, κρέας κ.λπ), μπορεί να αποδώσει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Οι πρωτεΐνες βοηθούν με τη σειρά τους στην ανάπτυξη και στην ανάπλαση των ιστών του σώματος, αλλά και στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.

Φυτικές ίνες

Ένα άλλο πολύ σημαντικό συστατικό της πατάτας είναι οι φυτικές ή εδώδιμες ίνες του. Οι φυτικές ίνες βρίσκονται κυρίως στην φλούδα των φρούτων και λαχανικών και το ίδιο ισχύει και για την πατάτα. Επομένως, για να λάβουμε τις ευεργετικές ιδιότητες των φυτικών ινών στις πατάτες καλό είναι να τις καταναλώνουμε με την φλούδα. Προτού τις καταναλώσουμε όμως, θα πρέπει να τις καθαρίσουμε σχολαστικά και να αφαιρούμε τα αλλοιωμένα μέρη της εξωτερικής επιφάνειάς της.

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στον έλεγχο του βάρους, καθώς προκαλούν πιο γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού. Η μέτρια κατανάλωση πατάτας επομένως, μπορεί να αποτελέσει άριστη επιλογή για τα άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος. Επίσης, οι φυτικές ίνες επιδρούν θετικά στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, στη μείωση της χοληστερόλης αλλά και στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Κάλιο

Οι πατάτες περιέχουν περισσότερο κάλιο από οποιοδήποτε άλλο φρέσκο λαχανικό και φρούτο. Το κάλιο είναι ένα πολύτιμο ιχνοστοιχείο, που βοηθά στην ανάπτυξη του σώματος και στην διατήρηση των κυττάρων. Είναι χρήσιμο στους αθλητές, γιατί βοηθάει στην οξυγόνωση του σώματος και στην καλή λειτουργία της καρδιάς και των μυών. Επιπλέον, είναι ένας ηλεκτρολύτης, που βοηθά στην ισορροπία των υγρών του σώματος, η οποία είναι σημαντική, για την υγιή αρτηριακή πίεση.

Η γρήγορη τοπ συνταγή

Κόβουμε 3 πατάτες σε κύβους μεσαίου μεγέθους. Τις βάζουμε σε ένα πυρέξ, τις αλατοπιπερώνουμε και ρίχνουμε λίγο νερό να γεμίσει τη βάση του πυρέξ. Προσθέτουμε χυμό μισού λεμονιού και τις ανακατεύουμε εντός του πυρέξ. Τις ψήνουμε στους 180 βαθμούς και λίγο πριν μπορέσουμε να τις τσιμπήσουμε με το πιρούνι, προσθέτουμε πάπρικα και βούτυρο. Μόλις τις σερβίρουμε γαρνίρουμε με μαϊντανό.

patata

Νεότερα Άρθρα

Primavera: Η μακαρονάδα του καλοκαιριού

Her News k

Το τσιγαριστό ρύζι μπασμάτι με φιδέ πάει με όλα τα φαγητά

Her News k

Υγιεινή συνταγή: Σπανάκι με μανιτάρια πλευρώτους στο wok

Her News k

Leave a Comment