HerNews.gr
Τηλεοπτικά νέα

Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι εκλογές τον Μάιο, τα Τέμπη, οι παρεμβάσεις στο Σύνταγμα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραχώρησε στον Σταύρο Θεοδωράκη και την εκπομπή «Πρωταγωνιστές»την πρώτη συνέντευξή του μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο Πρωθυπουργός έδωσε απαντήσεις στους νέους που βρίσκονταν στο μοιραίο τρένο, ενώ παράλληλα έκανε γνωστή την απόφασή του οι βουλευτικές εκλογές να γίνουν τον Μάιο.

Εκλογές: Κυρίαρχη ημερομηνία η 21η Μαΐου

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκλεισε κάθε σενάριο προσφυγής στην κάλπη μεσούντος του θέρους, διαψεύδοντας τις συζητήσεις που τον ήθελαν να σκέφτεται κάλπες τον Ιούλιο. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Μάιο, με την 21η να είναι η κυρίαρχη ημερομηνία και την 28η του ιδίου μήνα να «παίζει» ως αμυδρή πιθανότητα. Εφόσον οι εκλογές γίνουν στις 21 Μαΐου, τυχόν επαναληπτικές θα γίνουν στις 2 Ιουλίου.

Ο ίδιος επέμεινε στην ανάγκη της αυτοδυναμίας, εκτιμώντας ότι, παρά τη δημοσκοπική φθορά της ΝΔ, ο στόχος είναι εφικτός, ενώ έφερε ως παράδειγμα το…τρικομματική χάος της Γερμανίας που αυτή τη στιγμή «μπλοκάρει» μια σειρά αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, λόγω της ασυνεννοησίας των κυβερνητικών εταίρων.

Την ίδια ώρα, πάντως, ο πρωθυπουργός έθεσε και ορισμένες κρίσιμες παραμέτρους για τη μετεκλογική εξίσωση σε περίπτωση συγκυβέρνησης.

«Η πρώτη κάλπη πρέπει να μας πει «ποιος» πρέπει να κυβερνήσει τη χώρα. Η δεύτερη, εφόσον χρειαστεί, -που το θεωρώ πάρα πολύ πιθανό να χρειαστεί- θα μας υποδείξει και «πώς» θα κυβερνηθεί η χώρα. Από ποια κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Κι εκεί πέρα προφανώς και θα σεβαστώ και θα σεβαστούμε την ετυμηγορία του Ελληνικού λαού», υπογράμμισε. Επί της ουσίας, τόνισε ότι, εφόσον η ΝΔ κερδίσει στις πρώτες εκλογές, θα απαντηθεί το θέμα του ποιος θα είναι πρωθυπουργός. Για το ποια θα είναι η κυβέρνηση, όμως, θα πρέπει να περιμένουμε τη δεύτερη κάλπη, η οποία μπορεί να μην έχει ως έκβαση σκηνικό αυτοδυναμίας».

Τομές στο κράτος και το Σύνταγμα

Μια ακόμα είδηση που έδωσε ο κ. Μητσοτάκης είναι η βούλησή του να «τρέξει» ξανά τη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος στην επόμενη Βουλή, η οποία είναι προαναθεωρητική, δηλαδή καθορίζει τα προς αναθεώρηση άρθρα.

Ο κ. Μητσοτάκης ήδη έβαλε στη συζήτηση το άρθρο 16, με το βλέμμα στην ίδρυση και μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά αναφέρθηκε και σε ενδεχόμενες νέες παρεμβάσεις στον εκλογικό νόμο. Ο ίδιος, πάντως, υπεραμύνθηκε της ανάγκης το επιτελικό κράτος να διατηρηθεί και να μην αποδυναμωθεί ως δομή διακυβέρνησης, προκειμένου να υπάρχει ένα ισχυρό «συντονιστικό κέντρο» που θα είναι ανεξάρτητο από το επιτελείο του εκάστοτε πρωθυπουργού.

Ακόμα, ο πρωθυπουργός προανήγγειλε και ενδεχόμενες αλλαγές στη διάρθρωση των υπουργείων σε ένα επόμενο κυβερνητικό σχήμα, κάνοντας λόγο για ενδεχόμενο «σπάσιμο» του υπουργείου Υποδομών και του υπουργείου Μεταφορών, ενώ παραδέχθηκε ότι στα λεωφορεία δεν έγιναν όσα θα έπρεπε να γίνουν, σε αντίθεση με τα δημόσια έργα και κυρίως για τους δρόμους.

Πάντως, ο κ. Μητσοτάκης έδωσε ήδη ένα στίγμα προθέσεων για τη βούληση του να τρέξει «τομές» στο κράτος και στη λειτουργία του δημοσίου το επόμενο διάστημα. «Δεν είναι η Ελλάδα, η Ελλάδα του «μπλάνκο», είπε με νόημα ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος επέμεινε στην ανάγκη αξιολόγησης στον δημόσιο τομέα, αν και δεν μπήκε σε περισσότερες λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό του.

«Τώρα το αίτημα δεν είναι ένα αίτημα: «Θέλουμε αξιολόγηση» – «Δε θέλουμε αξιολόγηση». Αυτοί που δε θέλουν αξιολόγηση είναι λίγοι. Τώρα το ερώτημα είναι πώς θα την κάνουμε με τρόπο, ο οποίος να είναι δίκαιος, ουσιαστικός και γρήγορος», τόνισε.

Προανήγγειλε επέκταση της ψηφιακής κάρτας εργασίας σε όλο το Δημόσιο ακόμα πιο γρήγορα, αλλά και ένα σύστημα εξωτερικής πιστοποίησης για τους υπό εξέταση σταθμάρχες.

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Θα φροντίσω με έναν μεγάλο προβολέα να ρίξουμε άπλετο φως στο τι έγινε»

Μιλώντας για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε περισσότερους από 50 συνανθρώπους μας ο κ. Μητσοτάκης είπε στην τηλεόραση του Alpha:

«Ήταν η στιγμή που η χώρα ήρθε αντιμέτωπη, όπως σωστά λέτε, με διαχρονικές αμαρτίες. Μια τραγωδία, η οποία δε θα έπρεπε ποτέ να είχε συμβεί. Είναι αδιανόητο να σκεφτόμαστε ότι στην Ελλάδα του 2023 μπορεί να βρίσκονται δύο τρένα στην ίδια γραμμή, σε αντίθετη φορά και κανείς να μην το έχει αντιληφθεί.

Και πιστεύω ότι όλοι οι πολίτες έχουν -μέσα στον θυμό και στην οργή τους- αντιληφθεί ότι στο ατύχημα αυτό συμπυκνώνονται παθογένειες πολλών δεκαετιών τις οποίες όμως έχουμε μία υποχρέωση πια, δραστικά, να αντιμετωπίσουμε».

Απαντώντας στον φοιτητή που μετέχει στις διαμαρτυρίες και αναρωτιέται ποιος ακούει τα συνθήματα τους εκτός από την αστυνομία είπε «πάντως εγώ τα άκουσα και μάλιστα θυμάμαι ότι ο Άγγελος είπε κιόλας ότι διαδηλώνει ως «περήφανος Έλληνας». Και είπε και κάτι ακόμα ο Άγγελος -το οποίο το βρήκα εξαιρετικά ώριμο για ένα παιδί 20 ετών- ότι πρέπει να αλλάξουν όλα στη χώρα, αλλά πρέπει πρώτα να αλλάξουμε εμείς.

Όλοι μαζί πρέπει να αλλάξουμε, δεν είναι μόνο θέμα ηγεσίας, η οποία προφανώς έχει την πρώτιστη ευθύνη να διασφαλίσει την ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών. Μπορώ να διαβεβαιώσω τον Άγγελο ότι τα συνθήματα των νέων παιδιών που βγήκαν και διαδήλωσαν ειρηνικά, πάντως εγώ τα άκουσα και πιστεύω τα άκουσαν και πολλοί άλλοι».

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια. «Θα φροντίσω να πάρουμε ένα μεγάλο προβολέα και να ρίξουμε άπλετο φως, ακριβώς στο τι έγινε. Όχι μόνο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμό της Λάρισας. Αυτό νομίζω ότι λίγο – πολύ το έχουμε καταλάβει, αλλά πώς φτάσαμε μέχρι εδώ».

«Ευθύνες λοιπόν. Τις ερευνά η Δικαιοσύνη, αλλά πρέπει να ψάξουμε κιόλας πώς φτάσαμε σε εκείνο το βράδυ. Διότι στο απλό ερώτημα το οποίο έχουν οι Έλληνες πολίτες, «Μα δε γίνεται να φταίει μόνο ένας σταθμάρχης», η απάντησή μου είναι κατηγορηματική:

Προφανώς και έγιναν μια σειρά από ανθρώπινα λάθη, αλλά εάν τα πράγματα στα τρένα ήταν διαφορετικά, αν ενδεχομένως είχαμε διαφορετική εκπαίδευση, εάν είχαμε φροντίσει να ολοκληρώσουμε την περιβόητη σύμβαση 717, είναι πολύ πιθανό το ατύχημα αυτό να μην είχε συμβεί. Άρα, πρέπει να ψάξουμε σε δύο διαφορετικά πεδία ερευνών. Με ρωτήσατε όμως για τις διοικήσεις. Οι διοικήσεις ήδη έχουν απομακρυνθεί, όπως έφυγε και ο ίδιος ο υπουργός» είπε.

Θα ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με την Hellenic Train

«Αυτό το οποίο θα κάνουμε και έχω μία συζήτηση επ’ αυτού με την Ιταλίδα πρωθυπουργό -η οποία είναι δρομολογημένη για τις επόμενες μέρες- είναι να ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με την Hellenic Train και να βρούμε ένα νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στο σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν. Εμείς λοιπόν πρέπει να κάνουμε για το τρένο, αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε ως ιδιοκτήτες της δημόσιας υποδομής.

Και πρέπει η Hellenic Train και αυτή να επενδύσει στα ελληνικά τρένα με καλύτερα τρένα -δε θα πω πιο γρήγορα τρένα, ούτε πιο ασφαλή τρένα- γιατί τα τρένα πρέπει να είναι απολύτως ασφαλή. Αλλά μόνο αν καταφέρουμε και ολοκληρώσουμε με ασφάλεια όλη τη σηματοδότηση του κυρίως δικτύου μπορούμε να περιμένουμε και καλύτερες ταχύτητες στα τρένα μας», είπε ο πρωθυπουργός στον Alpha.

«Προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί»

«Τώρα αυτό το οποίο νομίζω ότι ενοχλεί και θυμώνει τους πολίτες σε αυτήν την – άχαρη τελείως- αντιπαράθεση είναι να προσπαθούν κάποιοι όχι απλά να επιμερίσουν ευθύνες, αλλά να λένε περίπου ότι τα τρένα λειτουργούσαν μια χαρά μέχρι τον Ιούλιο του ‘19 και ήρθαμε εμείς και τα διαλύσαμε. Εμείς και εγώ προσωπικά ανέλαβα με θάρρος την ευθύνη που μου αναλογεί και είπα μία κουβέντα. «Φταίμε όλοι».

Γιατί είναι τόσο δύσκολο κ. Θεοδωράκη αυτή τη κουβέντα να την πούμε επιτέλους όλοι; Γιατί δεν την έχουν πει όλοι. Δεν την έχουν πει όλοι. Δε μπορούμε επιτέλους να συμφωνήσουμε ότι όλοι έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης; Το μερίδιο που μας αναλογεί για τα χρόνια που κυβερνήσαμε.

Τόσο δύσκολο είναι αυτό; Και πρέπει να προκαλούμε την νοημοσύνη των πολιτών. Και θα έλεγα και την οργή των θυμάτων της τραγωδίας με το να λέμε «εμείς δεν φταίμε και φταίνε οι άλλοι». Μα θα κερδίσει κανείς πολιτικά από αυτό;» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Είναι απολύτως βέβαιο κ. Θεοδωράκη ότι το τοπικό -το τονίζω- σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22. Αυτό δεν επιδέχεται καμίας αμφιβολίας και θέλω να το τονίσω και θέλω να διαψεύσω κατηγορηματικά όποιον ισχυρίζεται κάτι διαφορετικό. Και γιατί το λέω αυτό; Διότι όλα τα προηγούμενα τρένα, τα οποία πέρασαν από το σταθμό της Λάρισας εκείνη την ημέρα, υπήρξε χάραξη χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα.

Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουμε είναι γιατί ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος δεν το χρησιμοποίησε. Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι το σύστημα δούλευε. Δεν υπήρχε επίσης καμία αμφιβολία ότι ο σταθμάρχης δεν το χρησιμοποίησε. Μέχρι εκεί γνωρίζουμε. Πάλι τονίζω βέβαια ότι εγώ δεν είμαι αυτός, ο οποίος θα ρίξει τον κάθε σταθμάρχη στο «πυρ το εξώτερο» πρόσθεσε.

Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Μαρία Κορινθίου: «Κάποια μέρα ίσως αποκαλύψω τι πραγματικά συνέβη με τον Γιώργο Λιάγκα – Καταπατήθηκε η αξιοπρέπειά μου»

HerNews ka

Όταν ο Βασίλης Μπισμπίκης «έλιωνε» και περιέγραφε τον έρωτα του με την πρώην σύζυγο του

HerNews ka

Μπέττυ Μαγγίρα: Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην εκπομπή της;

Her News b