HerNews.gr
Παιδί

Άγχος: Πώς να το διαχειριστούν οι μαθητές στις εξετάσεις

Οι μαθητικές προαγωγικές εξετάσεις ξεκίνησαν σήμερα στα Λύκεια όλης της χώρας ενώ τις επόμενες ημέρες –αρχές Ιουνίου- θα κληθούν και οι μαθητές των Γυμνασίων να υποβληθούν στην ίδια αγχωτική «βάσανο».

Όσο δε για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που σε λίγες μέρες θα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις, το άγχος για παιδιά και γονείς είναι στα ύψη.

Αυτό λοιπόν το επιπρόσθετο άγχος μπορεί να οδηγήσει σε μη διαχειρίσιμες καταστάσεις, για αυτό το Ελληνικό Κέντρο Συναισθημάτων που ειδικεύεται στην Κοινωνική Συναισθηματική Μάθηση (SEL) και μελετά τη συναισθηματική νοημοσύνη και τα επίπεδα ευτυχίας των Ελλήνων, δίνει συμβουλές για τον έλεγχο του στρες.

Οι βασικές στρατηγικές της ψυχικής ενδυνάμωσης είναι 3 συν μία όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, με στόχο αυτές να βοηθήσουν γονείς και μαθητές να διαχειριστούν με επιτυχία το άγχος τους.

Ελέγξτε το Άγχος σας

Είναι φυσιολογικό να αγχωνόμαστε και εμείς μαζί με τα παιδιά μας σε μια τέτοια στρεσογόνα περίοδο. Αλλά το δικό μας άγχος είναι πραγματικά περιττό. Χρειάζεται να μπορούμε να μένουμε σταθεροί και ήρεμοι δίπλα στο παιδί μας, για να είμαστε το στήριγμα που χρειάζεται αυτή τη περίοδο.

Μόλις νιώσετε να σας καταβάλει το άγχος, πάρτε 3 βαθιές αναπνοές και αφιερώστε λίγο χρόνο μακριά από το παιδί σας μέχρι να νιώσετε και πάλι στο κέντρο σας.

«Πώς μπορώ να σε βοηθήσω;»

Μερικές φορές η ανάγκη μας να βοηθήσουμε δημιουργεί ένα κλίμα πίεσης και ασφυξίας. Για να μην προσθέσουμε και εμείς περιττή πίεση στο ήδη πιεσμένο πρόγραμμα του παιδιού που εξετάζεται, μια πολύ καλή ερώτηση είναι: Πώς μπορώ να σε βοηθήσω; Έτσι βοηθάμε το παιδί μας να ενδυναμωθεί, να νιώσει ότι έχει τον έλεγχο αλλά και να μας ζητήσει αυτό που χρειάζεται εκείνο, και όχι αυτό που νομίζουμε εμείς. Είναι σημαντικό δε, να παρέχουμε την βοήθεια που θα μας ζητήσει.

Ασχολούμαι με τη λύση

Την εποχή των εξετάσεων αντιμετωπίζουμε μία σειρά από προβλήματα, στα οποία καλούμαστε να δώσουμε λύση. Η θετική ψυχολογία, μας μαθαίνει ότι όταν ασχολούμαστε με το πρόβλημα, δημιουργούμε προβλήματα. Ενώ αν ασχοληθούμε με τις λύσεις, δημιουργούμε λύσεις.

Οπότε σε κάθε ένα πρόβλημα που δημιουργείται, συζητήστε με τους μαθητές για τις λύσεις που προτείνετε και όχι για το πρόβλημα που αντιμετωπίζεουν.

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Η σημασία του άλματος ανάπτυξης στο πορτρέτο της παιδικής εξέλιξης

HerNews ka

Εκφοβισμός στα σχολεία;

Her News b

Σχολική κάρτα στα δημόσια σχολεία: Πως εκδίδεται

Her News