HerNews.gr
Αφιερώματα

28 Φεβρουαρίου – Τραγωδία στα Τέμπη: Η ημέρα που σίγησε ολόκληρη η Ελλάδα…

Ήταν λίγα λεπτά μετά τις 11 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου του 2023. Τότε που σίγησε ολόκληρη η Ελλάδα και το μόνο που ακουγόταν ήταν τα ουρλιαχτά και τα κλάματα ολόκληρου του Πανελληνίου. Ακούστηκαν τόσο δυνατά που έφτασαν ψηλά στον ουρανό… δίπλα στις 57 αθώες ψυχές που «έφυγαν» τόσο άδικα.

Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου έμελλε να αλλάξει για πάντα τη χώρα μας και τις ζωές πολλών ανθρώπων. Βρισκόμασταν λίγο μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας όπου εκατοντάδες άνθρωποι -κατά πλειοψηφία νέα παιδιά και φοιτητές- επέστρεφαν στον τόπο κατοικίας τους.

Μόλις γνωστοποιήθηκε αρχικά η είδηση τα Μέσα μιλούσαν για εκτροχιασμό χωρίς να γνωρίζουν ότι υπάρχουν 57 νεκροί, κάνοντας λόγο για τραυματίες.Έκτακτα δελτία ειδήσεων με τους ανθρώπους που τα παρακολουθούσαν από το σπίτι να προσπαθούν να καταλάβουν τι συνέβη…. κανείς όμως δεν μπορούσε να φανταστεί το μέγεθος της τραγωδίας που θα άλλαζε για πάντα τη χώρα μας.

Το χρονικό της Τραγωδίας των Τεμπών

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου 2023 κοντά στον οικισμό του Ευαγγελισμού Λάρισας, όταν επιβατική αμαξοστοιχία της εταιρείας Hellenic Train συγκρούστηκε μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία της ίδιας εταιρείας (η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχουμε μάθει τι κουβαλούσε).

Στις 23:21 ο επιβατικός συρμός Intercity 62, με μηχανή ηλεκτροκίνησης Siemens Mobility 120-022, που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα και κάπου εκεί ο χρόνος «σταμάτησε» για πάντα.

Η σφοδρή σύγκρουση, ο εκτροχιασμός και η ανάφλεξη των συρμών προκάλεσε τον θάνατο 57 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των δύο μηχανοδηγών. Οι τραυματίες ήταν τουλάχιστον 85. Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα.

Η επιβατική αμαξοστοιχία IC62, η οποία επρόκειτο να αναχωρήσει από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη στις 7:22 μ.μ. μεταφέροντας περίπου 350 επιβάτες, ξεκίνησε με μικρή χρονική καθυστέρηση. Πολλοί από τους επιβαίνοντες ήταν φοιτητές που επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη μετά από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Η αμαξοστοιχία IC62 κατέφθασε στη Λάρισα με καθυστέρηση λόγω ενός περιστατικού που προηγήθηκε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου και αποχώρησε από τον σταθμό της Λάρισας στις 23:00, εισερχόμενη -λανθασμένα- στην γραμμή καθόδου.Τέμπη - Σύλλογος Πληγέντων ΔυστυχήματοςΤαυτόχρονα, η εμπορευματική αμαξοστοιχία πορευόταν από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα στην ίδια, καθοδική γραμμή.

Η μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών σημειώθηκε στις 23:21 της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το τμήμα όπου σημειώθηκε το ατύχημα, 27,3 χιλιόμετρα βόρεια της Λάρισας, ήταν διπλής τροχιάς όμως τα αυτόματα χειριστήρια είχαν καταστραφεί λόγω πυρκαγιάς το 2019, οπότε η μεταγωγή εξακολουθούσε να ελέγχεται χειροκίνητα.

 Η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορευματική αμαξοστοιχία συγκρούστηκαν μετωπικά στα μισά του δρόμου μεταξύ των Τεμπών και του Ευαγγελισμού, καθώς η επιβατική αμαξοστοιχία έβγαινε από τη σήραγγα κάτω από τον αυτoκινητόδρομο Ε75. Το επιβατικό τρένο κινούταν με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ βρισκόταν στην αριστερή, μη προβλεπόμενη, σιδηροδρομική τροχιά, όπου πορευόταν και η εμπορική αμαξοστοιχία, με αντίθετη φορά κίνησης.

Από την σύγκρουση, τα περισσότερα βαγόνια του επιβατικού τρένου εκτροχιάστηκαν, ενώ τη στιγμή της σύγκρουσης, προκλήθηκε ακαριαία έκρηξη και πυρκαγιά, που κατέκαψε τα δύο μπροστινά βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας.taz: Μία προδιαγεγραμμένη καταστροφή στα Τέμπη – DW – 02/03/2023Οι τραυματίες και οι νεκροί μεταφέρθηκαν στο Γενικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, εκεί όπου οι συγγενείς έπρεπε να εκτελέσουν ένα από τα δυσκολότερα έργα της ζωής τους. Με αγωνία περίμεναν για ώρες να ακούσουν το όνομα του δικού τους ανθρώπου.. αλλά η λίστα τελείωνε και μαζί και οι ελπίδες τους.

Θύματα

Η Hellenic Train, ιδιοκτήτρια εταιρεία της επιβατικής αμαξοστοιχίας, σύμφωνα με την αναφορά που έδωσε στις αρμόδιες αρχές, υπολόγισε καταρχήν τον αριθμό των επιβατών σε περίπου 350. Σε ανακοίνωση της αναφέρει επιπλέον ότι δεν υπάρχει ακριβής εικόνα πέραν των διαδικτυακών εισιτηρίων που εκδόθηκαν, όσον αφορά το συνολικό αριθμό των επιβαινόντων και τα ονομαστικά τους στοιχεία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στο δυστύχημα σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι, εκ των οποίων 56 ταυτοποιήθηκαν από βιολογικό υλικό, ενώ σε μία περίπτωση αγνοούμενης δεν βρέθηκε δείγμα.Η ταυτοποίηση ορισμένων θυμάτων υπήρξε ιδιαίτερα δύσκολη λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν κατά την πυρκαγιά κι έφτασαν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου στο εσωτερικό του πρώτου βαγονιού.

Τουλάχιστον 85 άνθρωποι τραυματίστηκαν, από τους οποίους 25 πολύ σοβαρά. Από τους τραυματίες, οι 66 νοσηλεύτηκαν σε νοσοκομεία της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης, ενώ 6 νοσηλεύτηκαν σε μονάδες εντατικής θεραπείας.

Από το πρώτο βαγόνι επέζησε μόνο ο 21χρονος Γεράσιμος ο οποίος νοσηλεύεται μέχρι και σήμερα σε κώμα, σε ειδικό κέντρο στη Βοστώνη των ΗΠΑ.

Έναν χρόνο μετά, ευθύνες δεν έχουν αποδοθεί πουθενά, οι συγγενείς των θυμάτων αποζητούν δικαιοσύνη ώστε αυτή η τραγωδία να μη ξανά συμβεί!

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Εργατική Πρωτομαγιά: Η μέρα ορόσημο για τους αγώνες των εργατών

HerNews ka

Νίκος Ξυλούρης: Σαν σήμερα γεννήθηκε ο “Αρχάγγελος” της Κρήτης

Her News b

Σπύρος Γιατράς: Ο στιχουργός των μεγάλων επιτυχιών βρίσκεται πλέον στη γειτονιά των Αγγέλων

georgegsp