HerNews.gr
Ελλάδα

Ακρίβεια: Τα τέσσερα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, προκειμένου να εξειδικεύσει τα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών, την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και κρουσμάτων κερδοσκοπίας.

Τα τέσσερα μέτρα κατά της αισχροκέρδειας

Κατά την τοποθέτησή του ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε τα τέσσερα μέτρα βάσει των οποίων θα κινηθεί το υπουργείο για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας:

1. Μόνιμη μείωση τιμής: Θα υπάρχει ειδική σήμανση και ειδική πινακίδα στα ράφια των σουπερμάρκετ, στις εταιρείες και στα προϊόντα που θα προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμής τουλάχιστον 5% και για διάστημα έως 6 μήνες το λιγότερο. Η μείωση αυτή θα είναι ανεξάρτητη από τις προωθητικές ενέργειες που διενεργούν ήδη οι εταιρείες. Η τιμή αναφοράς για τον καθορισμό της έκπτωσης θα είναι η 20/09/2023. Σε περίπτωση παράβασης θα επιβάλλονται πρόστιμα 20.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Στόχος της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι η μόνιμη και ορατή μείωση των τιμών στο ράφι. Η σήμανση είναι υποχρεωτική όταν ισχύει η μείωση της τιμής.

2. Αυστηρούς ελέγχους στους προμηθευτές και στην εφοδιαστική αλυσίδα: Τα σουπερμάρκετ με τζίρο έως 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους. Όπου εντοπίζονται ανατιμήσεις θα πραγματοποιούνται άμεσα έλεγχοι από ΔΙΜΕΑ. Όποτε αλλάζουν οι τιμοκατάλογοι των προϊόντων θα πρέπει να κοινοποιούνται οι τιμές αγορών των προϊόντων στο υπουργείο. Θα πρέπει το υπουργείο να ξέρει την καθαρή τιμή αγοράς του κάθε προϊόντος.

3. Διαφάνεια στις τιμές των οπωροκηπευτικών: Τα σουπερμάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές λιανικής σε φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής τις τιμές.

4. Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών: Ο καταναλωτής θα γίνει σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας. Αναβαθμίζεται το σύστημα καταγγελιών, τόσο το τηλεφωνικό κέντρο του 1520 όσο και ο ιστότοπος που υποδέχεται τις καταγγελίες. Σχεδιάζεται και ενεργοποιείται σύστημα για υποβολή καταγγελιών μέσω μιας ειδικής εφαρμογής για τα κινητά τηλέφωνα. Θα δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται οπτικό και βίντεοληπτικό υλικό που θα επισημαίνονται χρονικά και θα εντοπίζεται μέσω GPS.

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Κακοκαιρία Daniel: Απέραντο νεκροταφείο ζώων η Θεσσαλία

HerNews ka

Κρήτη: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Σητεία μετά τις πλημμύρες

georgegsp

Αίγινα: «Εγώ τη σκότωσα» ομολόγησε ο γιος της Μαρίας Μπονίκου

georgegsp