Είναι πιθανό να σου έχει συμβεί στη δουλειά σου: Να σε ρωτάει κάτι ένας προϊστάμενος, συνάδελφος ή πελάτης και να μην έχεις… έτοιμη απάντηση. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο αν είναι manager. Η ομάδα σου περιμένει απαντήσεις από εσένα. Αλλά τι γίνεται αν δεν τις έχεις;
Αν και μπορεί να αισθάνεστε ότι πρέπει να απαντάτε άμεσα κάθε φορά που κάποιος επισκέπτεται το γραφείο σας με ένα πρόβλημα, αυτό είναι ένα κρίσιμο πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε:
Σταματήστε να το κάνετε. Σοβαρά. Μην βιαστείτε να δώσετε οποιαδήποτε απάντηση. Και παρόλο που είναι δελεαστικό, αποφύγετε να πείτε «Δεν ξέρω». Αυτό φαίνεται σαν μια οριστική απάντηση. Η οποία αφήνει τους άλλους με απορίες.
Αν λοιπόν έρθει μια τέτοια στιγμή, εδώ είναι 3 φράσεις που μπορείς να πεις αντί για «δεν ξέρω».
«Δεν έχω τις πληροφορίες που χρειάζομαι για να απαντήσω. Θα το ψάξω»
Μπορεί μία κατάσταση ήταν νέα – λογισμικό που δεν έχεις χρησιμοποιήσει ποτέ, projects και επιλογές που δεν είχα συναντήσει ποτέ. Δώσε λίγο χρόνο για να αξιολογήσεις τα δεδομένα από προηγούμενα έργα που είχαν παρόμοια παραδοτέα ή προκλήσεις.
Ακόμα κι αν χρειάζεται χρόνος και έρευνα για να βρείτε την απάντηση, κάντε το. Η ομάδα σας θα σας εμπιστευτεί και θα σας σεβαστεί όταν δει ότι δεσμεύεστε να τη βοηθήσετε.
«Ας κάνουμε έναν γρήγορο brainstorming»
Η δημιουργική διαδικασία λειτουργεί καλύτερα όταν τουλάχιστον δύο μυαλά μπορούν να ξεκολλήσουν το ένα το άλλο – μαζί, μπορείτε συχνά να επινοήσετε περισσότερες λύσεις.
Έτσι, αφιερώστε 10 λεπτά για να ”συνδεθείτε” με τους συναδέλφους σας και να ξεκαθαρίσετε τα εμπόδια που μπορεί να έχετε. Ακόμα κι αν τα μέλη της ομάδας σας ρωτούν επειδή είναι λιγότερο εξοικειωμένα με το έργο ή το ζήτημα από εσάς, ο καταιγισμός ιδεών μπορεί να είναι ακόμα αποτελεσματικός— στην πραγματικότητα, η οπτική τους ως «νέοι» μπορεί να φέρει πιο φρέσκια σκέψη.
Σε κάθε περίπτωση, εκτός από τη δημιουργία περισσότερων επιλογών για λύσεις στη δουλειά, δημιουργείτε επίσης περισσότερη συλλογική ιδιοκτησία των αποτελεσμάτων μεταξύ της ομάδας.
«Ξέρω κάποιον που μπορεί να βοηθήσει με αυτό»
Από τις τρεις προσεγγίσεις, αυτή είναι η… πιο σκληρή, γιατί ξεκάθαρα παραδέχεστε ότι κάποιος ξέρει καλύτερα από εσάς. Αλλά αντί να προκαλείτε ανησυχία, εξακολουθείτε να βγάζετε σιγουριά ότι μπορεί να βρεθεί μια απάντηση.
Ανώτερα διευθυντικά στελέχη ή σύμβουλοι εταιρειών με συγκεκριμένες γνώσεις μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικούς πόρους. Θα μπορούσατε ακόμη και να το μοιραστείτε με μέντορες στο δικό σας δίκτυο. Η απάντηση στο πρόβλημα ίσως βρεθεί κάπου εκεί.
Aκολουθήστε μας στo Google News