Από 100 έως και 200 ευρώ σκοπεύουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές για αγορές ειδών μόδας στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή» (Black Friday), σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας μόδας Fashion (Re)search που πραγματοποίησε το GLAMI.
Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως και τις 18 Σεπτεμβρίου μέσα από ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 καταναλωτές.
Black Friday: Χαμηλότερο το budget του Έλληνα καταναλωτή
Συγκεκριμένα, το 50% των Ελλήνων, στη φετινή έρευνα, ανέφερε πως περιμένει την περίοδο του Black Friday για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια. Πρόκειται για ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι, όπου στην ίδια ερώτηση το ποσοστό ήταν 66%.
Μάλιστα, το 43% προτίθεται να ξοδέψει έως και 100 ευρώ για αγορές μόδας. Μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) αυτών που θα διαθέσουν ελαφρώς μεγαλύτερο budget, από 100 έως 200 ευρώ. Σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που δεν έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το αν ο προϋπολογισμός τους, τους επιτρέπει να «ενδώσουν» σε αγορές την τρέχουσα περίοδο (24%).
Κερδίζουν έδαφος τα e-shop
Το 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων στην έρευνα αποφεύγει πλέον τα φυσικά καταστήματα. Προτιμά τα e-shop ακόμη και κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday.
Η επιρροή της πανδημίας έγινε αντιληπτή ακόμα πιο έντονα στον τομέα των αγορών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε πρωτοφανή άνθηση. Σε πλήρη συνάρτηση με τις διεθνείς εξελίξεις, τα τρία τελευταία χρόνια, οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό με το online shopping. Έτσι, έχουν παραμερίσει την «offline» επίσκεψη στα καταστήματα.
Ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ μόνο ένα 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους.
Σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας εξακολουθεί να διατηρεί την ισχυρή θέση που κατάφερε να κερδίσει τα τελευταία χρόνια.
Black Friday: Έτοιμοι για το “κυνήγι θησαυρού”
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που δήλωσαν ότι προετοιμάζονται για τις Black Friday αγορές τους με έτοιμη λίστα αγορών (21%). Ωστόσο, ποσοστό 49% αναφέρει πως δεν προσχεδιάζει τις αγορές. Απλώς αναζητά τις καλύτερες προσφορές, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση που καθιστά την περίοδο, ένα «κυνήγι θησαυρού».
Στόχος η απόκτηση ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ στις χαμηλότερες τιμές.