Ξεφυλλίζοντας περιοδικά ή επισκεπτόμενοι ιστοσελίδες ρολογιών, θα παρατηρήσετε, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, ότι σε όλες τις φωτογραφίες τα ρολόγια έχουν τους δείκτες τους σταματημένους στο 10 και το 2. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος και ποια τα «σενάρια συνομωσίας».
Γράφει η Δέσποινα Κούκου – Μακρή
«10:10»
Το γεγονός ότι οι δείκτες είναι τοποθετημένοι σε αυτές τις θέσεις δεν είναι καθόλου τυχαίο. Έχει να κάνει με αισθητικούς λόγους αλλά και με το έξυπνο μάρκετινγκ των εταιρειών.
Σύμφωνα με τον Πίτερ Μάγκερ, που είναι εκπρόσωπος Ελβετικής εταιρείας ρολογιών, τα ρολόγια έχουν την φίρμα τους στο πάνω κεντρικό μέρος του καντράν και με την τοποθέτηση των δεικτών στο 10 και στο 2 γίνεται πλαισίωση και ανάδειξη του ονόματος της εταιρείας. Με αυτό τον τρόπο «αγκαλιάζεται» το brand.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι σχηματίζεται ένα χαμόγελο από αυτή τη θέση των δεικτών προκαλώντας στο υποσυνείδητο του καταναλωτή, την ευχαρίστηση και την διάθεση για αγορά του συγκεκριμένου προϊόντος. Δίνεται η αίσθηση της συμμετρίας, η οποία το κάνει πιο ελκυστικό.
Επίσης, αν το ρολόι διαθέτει και άλλες ρυθμίσεις, όπως είναι για παράδειγμα αυτή της ημερομηνίας, δεν παρεμποδίζονται και στην φωτογραφία φαίνονται κανονικά.
Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ότι παλιότερα οι διαφημιστικές εταιρείες τοποθετούσαν τους δείκτες στο 8 και στο 4, δηλαδή τα ρολόγια έδειχνα 8:20. Με αυτό τον τρόπο πάλι παρέμενε ελεύθερο το λογότυπο της εκάστοτε εταιρείας, όμως παρατηρήθηκε ότι η φορά των δεικτών προς τα κάτω είχε μία καταθλιπτική αίσθηση.
«Θεωρίες Συνομωσίας»
Και επειδή ο κόσμος αρέσκεται πάντα στο να δημιουργεί συνομωσίες, μύθους και σκοτεινά μυστικά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι η επιλογή των δεικτών των ρολογιών σε αυτές τις θέσεις έχει να κάνει με την ώρα που πυροβολήθηκε ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, Αβραάμ Λίνκολν, σαν φόρο τιμής σε εκείνον. Πρόκειται, όμως, για ένα σενάριο που δεν φαίνεται να ισχύει καθώς δολοφονήθηκε στις 10:15 την νύχτα της 14ης Απριλίου του 1865, ενώ βρισκόταν στο θέατρο.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια κάποιοι διαφημιστές έχουν υιοθετήσει για τις φωτογραφίσεις των ρολογιών την ώρα 2 παρά 10 που είναι όμως πανομοιότυπη με τη 10:10.