Η Ίρις Βαν Χέρπεν δημιούργησε την συλλογή Earthrise, υψηλής ραπτικής . Σκοπός της είναι να ευαισθητοποιήσει το κοινό και όχι μόνο, σχετικά με την μόλυνση των ωκεανών.Γι’αυτό χρησιμοποίησε ως πρώτη ύλη για τις δημιουργίες της, απορρίμματα που έχουν βρεθεί σε αυτούς τους ωκεανούς.
Η Ίρις βαν Χέρπεν αμφισβητεί πάντα ποια ραπτική μπορεί να είναι. Υποδηλώνει ουσιαστικά ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί να είναι τόσο μοναδική όσο ένα ραμμένο ρούχο. Έχει σχηματίσει συμμαχία με την επιστήμη και συνεργάζεται τακτικά με ανθρώπους εκτός της βιομηχανίας μόδας για να φέρει νέες προοπτικές σε αυτήν.
View this post on Instagram
Η Ίρις Βαν Χέρπεν δήλωσε:
«Θέλω να δώσω ένα νέο νόημα στην υψηλή ραπτική».
Στη συνέχεια αναφέρει:
«Στόχος μου είναι να δείξω ότι η ραπτική δεν αφορά το χθες. Ελπίζω να κάνω την υψηλή ραπτική κινητήρα προόδου στην ταχύτατα μεταβαλλόμενη ψηφιακή εποχή μας».
View this post on Instagram
Η σχεδιάστρια, Ίρις βαν Χέρπεν συνεργάστηκε και με άλλους καλλιτέχνες, για την ολοκλήρωση της συλλογής.Όπως:
- τον James Merry που επιμελήθηκε τα κοσμήματα και τον Rogan Brown που επιμελήθηκε το λεπτεπίλεπτο κόψιμο των κομματιών με το χέρι,
- τον Casey Curran,που βοήθησε να δημιουργηθεί το ιδιαίτερο μπλε φόρεμα, εμπνευσμένο από το σχήμα της σφαίρας.
View this post on Instagram
Ο James Merry δημιουργεί χειροποίητα στρωμένα γλυπτά που βασίζονται στον τρόπο της φυσικής επιστήμης.
Στο ατελιέ ενσωμάτωσε στοιχεία της σχολαστικής τεχνικής του, με ιδιαίτερα ισχυρή επίδραση στα λευκά φορέματα που μοιάζουν με δαντέλα.
View this post on Instagram
Η Van Herpen δημιούργησε επίσης ένα κινητικό φόρεμα εμπνευσμένο από τη σφαίρα με την Casey Curran.
«Αυτή τη φορά, αντί να τονίζουμε την αναταραχή των πλανητών μας, αυτό στην πραγματικότητα σχετίζεται περισσότερο με το φαινόμενο της πεταλούδας, ότι κάθε κίνηση που κάνεις έχει επίδραση σε κάτι άλλο… κάθε σφαίρα είναι διασυνδεδεμένη, οπότε όταν κάποιος κινεί όλες τις άλλες κινούνται σε κύματα. “
View this post on Instagram
Η Ίρις Βαν Χέρπεν συνεργάστηκε με τον Domitille Kiger , τον Γάλλο παγκόσμιο πρωταθλητή skydiver.
Ο οποίος είναι τώρα,όπως πιστεύει η σχεδιάστρια, ο πρώτος αθλητής που φορούσε ραπτική κατά τη διάρκεια μιας αεροπορικής παράστασης.
View this post on Instagram
Επέλεξε τον Κίγκερ, είπε, γιατί:
«νομίζω ότι είναι απλώς μια πολύ συμβολική μορφή για να ενσωματώσει τις γυναικείες ιδιότητες που έψαχνα. Είναι πραγματικά η ελευθερία της περιπέτειας και η δύναμη του να είσαι σε θέση να ξεπεράσεις τους φόβους σου και να είσαι πραγματικά τόσο πρόθυμος να δημιουργήσεις που να μπορείς να προχωρήσεις πολύ στο να πιέσεις τα όριά σου. “
View this post on Instagram
Η δημιουργία του φορέματος του Kiger ήταν ένας τρόπος για τη σχεδιάστρια να ωθήσει την τεχνική και το όραμά της σε νέες διαστάσεις.Συνάμα περιλάμβανε πολλές δοκιμές και λάθη, πολλά από τα οποία πραγματοποιήθηκαν σε σήραγγες αέρα που χρησιμοποιήθηκαν για εσωτερική skydiving.
View this post on Instagram
Η πρόκληση που έθεσε η Van Herpen ήταν:
«να συγχωνεύσει την λεπτότητα της χειροτεχνίας με την εξαιρετική ανθεκτικότητα που απαιτείται σε αυτό το άλμα, φέρνοντας πραγματικά δύο αντίθετα στη μέση».
View this post on Instagram
Πρόσθεσε:
«Ήταν πραγματικά μια πρόκληση, διότι πρέπει να παραδεχτώ, όταν ξεκίνησα είχα πολλές παρεξηγήσεις για το τι θα λειτουργούσε και τι όχι.»
Το τελικό αποτέλεσμα, ένα φόρεμα σε συνδυασμό με μπλε, είναι λεπτό και ανθεκτικό και ΄΄ απαράδεκτα΄΄ θηλυκό. Αυτό ήταν σημαντικό για την van Herpen, η οποίη τονίζει ότι ο Kiger εργάζεται σε έναν τομέα που κυριαρχείται από άντρες.
View this post on Instagram
Η Ολλανδή σχεδιάστρια,τα υλικά που επιλέγει συμπληρώνουν αρμονικά το ένα το άλλο.
Ταυτόχρονα το νόημα του έργου της είναι πολλαπλών επιπέδων. Ενώ κάθε λεπτομέρεια εμπλουτίζει το σύνολο. Το σημαντικό που θέλει να αναδείξει αυτό το πρότζεκτ είναι η προστασία των ωκεανών. Τα ιδιαιτέρως «εύθραυστα» αυτά φορέματα αντικατοπτρίζουν τον εξίσου «εύθραυστο» ωκεανό.Ο στόχος κοινός,είναι η ευαισθητοποίηση για την προστασία του.
Fashion editor- Ενδυματολόγος-Σεναριογράφος
Msc-Med
Instagram: @mariagatzoudi