Ένα θρίλερ είναι σε εξέλιξη καθώς από χθες αγνοείται ο πιλότος του ελικοπτέρου που κατέπεσε στην θάλασσα του Αχλαδιού στο Μαντούδι, στη βόρεια Εύβοια.
Οι έρευνες εντείνονται για τον εντοπισμό του, αλλά και για τις συνθήκες πτώσης του ελικοπτέρου. Οι ειδικοί ανέφεραν πως πιθανότατα να «κλείστηκε» από τον καιρό το ελικόπτερο, καθώς δεν υπήρχε βλάβη.
Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA», για το ελικόπτερο και τις δυνατότητές του.
«Το Agusta 109 είναι ένα ελικόπτερο που διακρίνεται για αεροδιακομιδές, αν και στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένο – την δεκαετία του 2000 – με την απώλεια 3 ελικόπτερων του ΕΚΑΒ τέτοιου τύπου, αλλά κανένα από αυτά δεν συνδέεται άμεσα με το ελικόπτερο καθώς ήταν σφάλμα χειρίστου. Η άλλη εφαρμογή που έχει είναι μεταφορές VIP και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε αυτόν τον τομέα, γιατί είναι ταχύ, άνετο, μπορεί να διαμορφωθεί με πολυτελές εσωτερικό», είπε αρχικά.
Το σενάριο του vertigo
Για το ενδεχόμενο να έπαθε vertigo ο πιλότος, ο κ. Καραϊωσηφίδης ανέφερε πως, «δεν υπάρχει ελικόπτερο παντός καιρού, όλα τα εναέρια μέσα έχουν όρια, γιατί εξαρτώνται από την ταχύτητα του ανέμου ή την ορατότητα. Η διερεύνηση θα πρέπει να δει γιατί πάρθηκε η απόφαση να απογειωθεί.
Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά, και η μηχανική βλάβη και τα σφάλματα χείριστού αλλά και κάτι απρόοπτο. Ο καιρός είναι το κυρίαρχο σενάριο. Έχουμε το ελικόπτερο, ότι πετάει μέσα σε απόλυτη έλλειψη ορατότητας σε αυτές τις συνθήκες δημιουργείται vertigo, η απώλεια χωρικού προσανατολισμού. Δεν είναι θέμα εμπειρίας εμφανίζεται ανεξάρτητα από την εμπειρία».
«Η διαφυγή από ένα ελικόπτερο που πέφτει στο νερό εάν δε συντριβεί και δεν διαλυθεί είναι δύσκολη, γιατί το ελικόπτερο βυθίζεται αμέσως σε αντίθεση περίπτωση με το αεροπλάνο που μπορεί επιπλεύσει. Βυθίζεται αμέσως το ελικόπτερο γιατί τα βαρύτερα σημεία του είναι στην οροφή του ελικοπτέρου και αναποδογυρίζει και βυθίζεται. Είναι ερώτημα γιατί σήκωσε το ελικόπτερο ο πιλότος με αυτόν τον καιρό», κατέληξε.