Το ξεκίνημα της κλοπής γίνεται με το αντικλείδι που κατάφεραν να φτιάξουν και σε ορισμένες περιπτώσεις η κατάληξη για το αυτοκίνητο είναι στα χέρια διακινητών στον Έβρο.
Με τη βοήθεια ειδικών το LIVE NEWS θα προσπαθήσει να δείξει πόσο ασφαλές είναι το αυτοκίνητο του καθένα όταν μένει παρκαρισμένο στον δρόμο.
Κινδύνους που υπάρχουν όταν αφήνει κανείς κλειδιά σε τρίτους μακριά από το σπίτι και πώς εξουδετερώνονται τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας από τους δράστες που καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο τους χωρίς να κινήσουν υποψίες.
Η επιχείρησή του το κάνει νόμιμα. Αντιγράφει κλειδιά αυτοκινήτων αφού πρώτα ελέγξει τα στοιχεία του ιδιοκτήτη. Μόνο που αυτή η τεχνογνωσία είναι γνωστή στους κλέφτες, με το κόστος του ειδικού αντιγραφέα να κυμαίνεται από 1.000 έως 6.000 ευρώ.
Το 90% των κλειδιών αντιγράφεται το πολύ μέσα σε 30 λεπτά όπως μας εξηγούν. Χρόνος που λογικά οι περισσότεροι έχει τύχει να αφήσουν κάποιες στιγμές το αυτοκίνητό τους και μαζί τα κλειδιά του, σε τρίτους.
Ένας κλειδαράς στη Θεσσαλονίκη, εξηγεί στο LIVE NEWS ότι πολλές φορές δεν χρειάζεται καν το πρωτότυπο κλειδί στον κλέφτη. Απλώς απαιτείται περισσότερος χρόνος.
Σε κάποιες περιπτώσεις οι δράστες δεν μπήκαν στη διαδικασία να φτιάξουν αντικλείδι.
Οι κλέφτες κατάφεραν να παρακάμψουν ηλεκτρονικά τα συστήματα ασφαλείας. Έκαναν πιθανότατα reset στον εγκέφαλο και το immobilizer και κατάφεραν να ελέγξουν το σύστημα εκκίνησης.
Κάποιες φορές με αντικλείδι, κάποιες με απενεργοποίηση του immobilizer και άλλες όπως αποκαλύπτει στο LIVE NEWS υπάλληλος σε μεγάλο γραφείο που νοικιάζει αυτοκίνητα στην Αθήνα, με μια άλλου είδους συνταγή.
Εκτόξευση κλοπών σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα
Οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει πως η κάθε μια από τις σπείρες ειδικεύεται σε μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τελευταία στατιστικά στοιχεία, στη χώρα καταγράφονται 230 κλοπές αυτοκινήτων ανά 100.000 κατοίκους.
«Υπάρχουν τρεις λύσεις, η μία είναι να βάλουμε έναν πάρα πολύ καλό συναγερμό, η άλλη είναι να βάλουμε έναν κρυφό διακόπτη, που θα κόβει είτε το ρεύμα, είτε το immobilizer και η άλλη είναι να κάνει μικτή ασφάλιση και να λάβει τα χρήματά του πίσω» εξηγεί ο Νίκος Μάστορας, κλειδαράς στο επάγγελμα.
Τα μικρά οχήματα πολλές φορές φορτώνονται ολόκληρα σε φορτηγά και τα πιο μεγάλα καταλήγουν μαζικά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αστυνομίας σε χέρια διακινητών.
«Όσο πιο απλά τα συστήματα, τόσο πιο ευάλωτα στην κλοπή. Σε κάποιες μάρκες (αυτοκινήτων) είναι δύσκολο, σε κάποιες άλλες είναι πολύ πιο εύκολο» επισημαίνει ειδικός.
Τα πρωτότυπα κλειδιά αντιγράφονται ή φτιάχνονται από την αρχή, τα συστήματα ασφαλείας εξουδετερώνονται, οι πόρτες ανοίγουν και το αυτοκίνητο κάνει φτερά, χωρίς τις περισσότερες φορές να μπορεί να κάνει τίποτα ο ιδιοκτήτης.
Οι ασφάλειες για κλοπή είναι όπως φαίνεται πιο απαραίτητες από ποτέ.