O οίκος Schiaparelli άνοιξε την Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι και το έκανε με «θόρυβο», αφού η συλλογή που παρουσίασε δίχασε το κοινό και έγινε viral στα social media.
Την παράσταση έκλεψαν τρία διάσημα μοντέλα με τρία looks τα οποία περιλάμβαναν κεφαλές ζώων σε σχεδόν φυσικό μέγεθος. Η Irina Shayk περπάτησε με μια λιονταροκεφαλή στο φόρεμα της, η Shalom Harlow με μία λευκή τίγρη που έβγαινε από το στήθος της και η Naomi Campbell με έναν μαύρο λύκο στη μαύρη γούνα της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Με μία δημιουργία του οίκου εμφανίστηκε και η Kylie Jenner, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, αφού το κεφάλι λιονταριού που κοσμούσε το φόρεμά της ήταν για πολλούς ένα αρκετά ενοχλητικό θέαμα.
Η έμπνευση πίσω από τα αμφιλεγόμενα φορέματα του οίκου Schiaparelli
Τα συγκεκριμένα τρία ζώα απεικονίζουν τα τρία «θηρία» που ο Δάντης συναντά στο ταξίδι του στην «Κόλαση». Αποτελούν αλληγορικούς συμβολισμούς για τη λαγνεία, την έπαρση και την απληστία αντίστοιχα. Ο Daniel Roseberry, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι του εμβληματικού ιταλικού οίκου από το 2019, ήθελε να παρομοιάσει το ταξίδι του πρωταγωνιστή στην κόλαση με την αμφιβολία ενός σχεδιαστή όταν κάθεται να σχεδιάσει.
Οι μορφές είναι αληθοφανείς, όμως ο ίδιος ο Daniel Roseberry διαβεβαίωσε, μέσα από το Instagram του, ότι είναι ψεύτικες, ενώ μοιράστηκε φωτογραφίες από τη δημιουργία των «γλυπτών» κεφαλιών.
Ο Roseberry εξήγησε ότι τα 3 ζώα σμιλεύτηκαν (από φελιζόλ, ρητίνη, μαλλί και μεταξωτή faux fur) και διακοσμήθηκαν στο χέρι και ότι «έρχονται να τιμήσουν το μεγαλείο της φύσης και να παρέχουν προστασία στη γυναίκα που τα φορά».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι έντονες αντιδράσεις μετά το σόου
Εκ πρώτης όψεως, οι εικόνες είναι καθηλωτικές, όμως το θέαμα ενός τόσο αληθοφανούς κεφαλιού ζώου να κοσμεί ένα φόρεμα, σίγουρα δεν είναι το ίδιο ευχάριστο για όλους.
Πολλοί υποστηρίζουν πως οι δημιουργίες του οίκου Schiaparelli ανοίγουν τον δρόμο για μια πιθανή επιστροφή της αληθινής γούνας και κατά συνέπεια για νέες κακοποιήσεις άγριων και σπάνιων ζώων, στον βωμό της μόδας.
PETA: Μεταξοσκώληκες ζεματίστηκαν ζωντανοί
H φιλοζωική οργάνωση PETA κατήγγειλε τις σουρεαλιστικές δημιουργίες του oίκου Schiaparelli, οι οποίες παρουσιάστηκαν, τη Δευτέρα, κατά την έναρξη της Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι. Ο λόγος ήταν ότι τα φορέματα έφεραν ομοιώματα κεφαλών άγριων ζώων, σε φυσικό μέγεθος και εξαιρετικά αληθοφανή.
«Η διαβεβαίωση του οίκου Schiaparelli ότι “κανένα ζώο δεν κακοποιήθηκε” κατά τη δημιουργία αυτής της κολεξιόν είναι αντικειμενικά ψευδής» σχολιάζει η PETA σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Η φιλοζωική οργάνωση υπογραμμίζει ότι τα επίμαχα φορέματα εξυμνούν το κυνήγι κεφαλών άγριων ζώων, καταγγέλλοντας, παράλληλα, τη χρήση μεταξιού και μαλλιού, υλικά για τα οποία «μεταξοσκώληκες ζεματίστηκαν ζωντανοί και πρόβατα έπεσαν θύματα εκμετάλλευσης».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι αντιδράσεις Ελλήνων celebrities
Η Κατρίνα Τσάνταλη έδειξε για ακόμα μια φορά την ευαισθησία της για τα δικαιώματα των ζώων. Η επιχειρηματίας και συγγραφέας εξοργίστηκε με τις εικόνες που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου από τον διάσημο οίκο.
«Κάθε φορά εκπλήσσομαι με το πού φτάνει η ανθρώπινη βλακεία… Η παγκόσμια μόδα έχει ούτως ή άλλως αδιανόητη ματαιοδοξία και μέσα σε αυτήν, πολυεπίπεδη κακοποίηση ζώων. Δεν γίνεται το 2023 ακόμα να μιλάμε για γούνες και δέρματα. Κασμίρ και μάλλινα που πρέπει να ξεσκιστεί το ζώο για να τα πάρουν» γράφει αρχικά η Κατρίνα Τσάνταλη.
«On top of that, παίζει παντού σήμερα ένα show (;) που προωθεί τι; Το Trophy Hunting Φυσικά υπάρχουν βλαμμένοι που αγοράζουν παράνομα τέτοια ζώα για να τα έχουν φασούλα τους, μέχρι που δεν μπορούν να τα διαχειριστούν και τότε ή τα πουλάνε σε ζωολογικούς κήπους ή σε σαφάρι για trophy hunting. Δηλαδή άλλοι βλαμμένοι πληρώνουν αδρά για να πάνε να πυροβολήσουν ένα λιοντάρι που έχει μάθει στην ανθρώπινη παρουσία (άρα δεν κρύβεται) και να το κάνουν χαλί ή να κρεμάσουν το κουφάρι σε έναν τοίχο τους».
Στη συνέχεια η Κατρίνα Τσάνταλη σημείωσε κάποια θλιβερά νούμερα που έχουν σχέση με τη βιομηχανία της μόδας:
«2,5 εκατομμύρια ζώα σκοτώνονται ετησίως στον χώρο της μόδας. Για τσάντες. Για παπούτσια. Για ρούχα» σημειώνει και προτείνει στους διαδικτυακούς της φίλους να δουν το ντοκιμαντέρ Slay μέσα από την πλατφόρμα Water Bear -όπου μπορούν να βρουν κι άλλα ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ και ταινίες.
«Προφανώς και τα κεφάλια των ζώων δεν είναι αληθινά. Αυτό όμως δεν σταματά να το κάνει προβληματικό από τη στιγμή που υπάρχει το trophy hunting σαν κάτι πολύ πραγματικό στην εποχή μας» διευκρινίζει η Κατρίνα Τσάνταλη.
«Πρόσφατα έπαιζε στο Instagram φωτογραφία, κάπου σε δική μας επαρχία, με κουφάρι λιονταριού (αληθινότατου) σε βιτρίνα μαγαζιού. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν pets τέτοια ζώα πολύ κοντά μας. Δεν συμβαίνει μόνο στην California και στο Dubai αυτό. Και όταν μέχρι πέρσυ τα μεγαλύτερα προβλήματα της αστυνομίας στο LA ήταν που κυνηγούσαν λιοντάρια και τίγρεις που το έσκαγαν από τα σπίτια ηλιθίων (και σαφέστατα τα σκότωναν γιατί είναι επικίνδυνα) είναι αδιανόητο να έρχεται σήμερα ένα fashion show με πασίγνωστα μοντέλα με τέτοια εικόνα».
Και καταλήγει: «Ούτε τα παιδάκια της Balenciaga ήταν σε πραγματική σαδομαζοχιστική κατάσταση, αλλά προφανώς υπήρξαν εντονότατες αντιδράσεις».
Έντονες ήταν και οι αντιδράσεις του Βασίλειου Κωστέτσου ο οποίος μέσα από τα stories του δεν σταμάτησε να κατακεραυνώνει τόσο τον οίκο όσο και τα διάσημα μοντέλα που παρουσίασαν τις αμφιλεγόμενες δημιουργίες.
«Αυτό ΔΕΝ είναι Μόδα!ούτε έμπνευση!
Ούτε ταινία!είναι μια εικόνα!χίλιες λέξεις!….
Ειναι Απλά ένας φορεμένος Εφιάλτης!
Σε λίγο όπως πάνε….με αυτήν την παράφρονα λογική τους θα φοράνε ως αξεσουάρ κόσμημα και σαπούνια με το νούμερο χαραγμένο επάνω των κρεματορίων και θα λένε ο σχεδιαστής-σχεδιάστρια θέλει μέσα απο αυτό να σας πει μια ιστορία ότι τα εμπνεύστηκε απο τους δυστυχείς Εβραίους του Αουσβιτς!που τους έκαναν σαπούνια!
Βρε άντε απο δω!
ΔΕΝ ΘΑ ΦΟΡΟΥΣΑ ΠΟΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΑΞΕΧΑΣΤΟΥ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΜΕΝΟΥ ΜΟΥ ΣΚΥΛΟΥ ΩΣ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΓΙΑ ΝΑ ΠΩ ΚΑΜΜΙΑ!!!!!!ΙΣΤΟΡΙΑ!», έγραψε στο γεμάτο οργή μήνυμά του ο Βασίλειος Κωστέτσος.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στον αντίποδα βρέθηκε ο σχεδιαστής Βασίλης Ζούλιας ο οποίος όπως φαίνεται δεν βρήκε κάτι επιλήψιμο στο σόου του οίκου.
«Εγώ και ο Περικλής Κονδυλάτος όχι απλά αγαπάμε τα ζώα…. τα λατρεύουμε και πάνω από όλα τα σεβόμαστε και το δείχνουμε από τον τρόπο που ζούμε τη ζωή μας με τα ζώα» γράφει σε ανάρτησή του στο Instagram. «Δεν αγοράζουμε ποτέ ζώα και όλα τα κατοικίδια και των δυο μας είναι αδέσποτα».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στο κεφάλι της τίγρης που χρησιμοποιήθηκε στο show του οίκου Schiaparelli αλλά και σε παλαιότερο δικό του.
«Είναι ένας τρόπος για τη μόδα να τιμήσει τα ζώα. Ποιος θα σκεφτεί κυνήγι τίγρης στην εποχή μας; Σοβαρά τώρα… Και οι δύο εικόνες αφήνουν αποτύπωμα που πηγάζει από την τεράστια δημιουργική αγάπη και τον υπέρμετρο σεβασμό για όλα τα ζώα» αναφέρει ο Βασίλης Ζούλιας.
«Αν και η μόδα και η τέχνη δεν χρειάζεται να εξηγούνται και ούτε η καλλιτεχνική οπτική πρέπει να εξηγείται» κατέληξε ο σχεδιαστής για το γεγονός ότι μπήκε στη διαδικασία να κάνει αυτή την ανάλυση.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
To σίγουρο είναι ότι ο οίκος Schiaparelli κατάφερε να πετύχει τον σκοπό του, αφού έγινε viral, χαρίζοντας ένα αξέχαστο ξεκίνημα στην Paris Couture Week.