Πιστεύεις πως είσαι ο “τέλειος εργαζόμενος”; Ήρθε η ώρα να μάθεις, αφού εδώ θα βρεις τα βασικά χαρακτηριστικά που ψάχνουν πάνω από 1000 CEOs.
Ειδικότερα, ο Ρόμπερτ Ρέις, οικοδεσπότης της ραδιοφωνικής εκπομπής «The CEO Show» έχει πάρει συνεντεύξεις σε περισσότερους από 1.000 κορυφαίους CEOs στον κόσμο.
Οι CEOs προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα και έχουν διοικήσει πολύ διαφορετικές εταιρείες, από την Procter & Gamble μέχρι την Dunkin’ Brands και την LinkedIn. Και φυσικά, όλοι έχουν μία εικόνα στο μυαλό τους για το πώς είναι ο “τέλειος εργαζόμενος”.
Πώς είναι τελικά ο τέλειος εργαζόμενος
Σύμφωνα λοιπόν με τους CEOs, ο τέλειος εργαζόμενος κάνει τέσσερα βασικά πράγματα. Αυτά τον βοηθούν να εξελίξει τόσο την εταιρεία όσο και τον εαυτό του.
Τα 4 χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο τέλειος εργαζόμενος είναι τα εξής:
1. Αναλαμβάνει εργασίες που κανείς άλλος δεν θέλει
Ο Robert Sanchez έγινε CEO της Ryder System, μιας εταιρείας μεταφορών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 2013.
Ο Sanchez, ο οποίος εργάζεται στην εταιρεία για σχεδόν 30 χρόνια, αποδίδει την επιτυχία του στον ενθουσιασμό του να μπαίνει σε διάφορα έργα. Ακόμη και αν αυτά ήταν εκτός των άμεσων δεξιοτήτων του. Αυτό τον έκανε να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους συναδέλφους του.
«Πάντα αναλάμβανα νέες αποστολές», μου είπε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής μας. «Έγινα γνωστός ως ο «λύτης των προβλημάτων» και μου δίνονταν όλο και περισσότερες ευκαιρίες για την εξέλιξη της καριέρας μου».
Η Lori Fouche, η οποία διετέλεσε CEO στην Fireman’s Fund Insurance Company και στην Prudential Group Insurance, έχει παρόμοια φιλοσοφία: «Επιλέγω πάντα το πιο δύσκολο έργο», είπε.
2. Μαθαίνει και εφαρμόζει γνώσεις από άλλους κλάδους
Ο διευθύνων σύμβουλος της Whole Foods, John Mackey, συμφωνεί ότι η περιέργεια είναι ένα πολύτιμο χαρακτηριστικό. Ακόμη και αν δεν αφορά άμεσα τον δικό του κλάδο, είπε: «Προσπαθώ να μαθαίνω από κάθε κατάσταση ή πρόσωπο που συναντώ».
Ο Bill Roedy έχτισε από το μηδέν την MTV International κατά τη διάρκεια της θητείας του ως διευθύνων σύμβουλος. Είπε ότι η εκπαίδευσή του από το West Point και η θητεία του ως αξιωματικός του πυροβολικού αεράμυνας τον βοήθησαν να καταλάβει πώς να συγκροτήσει μικρές, αφοσιωμένες ομάδες. Αυτές θα μπορούσαν να πάνε σε νέες χώρες και να αναπτύξουν την παρουσία του MTV.
Η καλύτερη μου συμβουλή είναι να κρατάτε μια λίστα με κάθε σπουδαία εμπειρία πελάτη που έχετε. Προσδιορίστε τι σας εντυπωσίασε περισσότερο. Ρωτήστε τον εαυτό σας: «Πώς μπορώ να το εφαρμόσω αυτό στην τρέχουσα εργασία μου και στον κλάδο μου;».
3. Ακούει
Η επιτυχής συνεργασία είναι αδύνατη αν ο εργαζόμενος, αλλά και οι υπόλοιποι, δεν ξέρουν να ακούνε.
Ο στρατηγός Joe Robles είναι ο συνταξιούχος διευθύνων σύμβουλος της USAA, μιας αμερικανικής εταιρείας χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
«Στον στρατό μαθαίνεις πώς να ακούς πραγματικά», δήλωσε. «Επίτηδες δεν σας αφήνουν να μιλάτε ταυτόχρονα στον ασύρματο, γιατί κόβετε ο ένας τον άλλον».
Αυτό που ξεκίνησε ως τακτική ανάγκη τον έκανε καλύτερο ηγέτη.
4. Δεν παρουσιάζει απλώς ένα πρόβλημα, αλλά και λύσεις
«Κάθε CEO με τον οποίο μίλησα έχει βιώσει αυτό το σενάριο: Ένας υπάλληλος έρχεται σε αυτούς με ένα πρόβλημα και τους ρωτάει πώς θα πρέπει να το λύσουν».
Οι ηγέτες εκτιμούν τις λύσεις. Αντί απλώς να παρουσιάσετε ένα πρόβλημα, πείτε: «Έχουμε αυτό το πρόβλημα, αλλά το σκέφτηκα και ορίστε τι νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε για να το διορθώσουμε. Όταν αναλαμβάνετε νέες εργασίες, μαθαίνετε από άλλους κλάδους και εξασκείστε στην ενεργητική ακρόαση, θα γίνετε καλύτεροι και ταχύτεροι στην επίλυση προβλημάτων».
Αυτά είναι λοιπόν τα μυστικά των CEOs για να δεις αν είσαι εσύ ο τέλειος εργαζόμενος. Αν όχι, πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Τώρα ξέρεις τι πρέπει να κάνεις για να εξελιχθείς.