Τα παιδιά που παρακολουθούν σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με περισσότερο θόρυβο λόγω της κυκλοφορίας οχημάτων στον δρόμο εμφανίζουν πιο αργή γνωστική ανάπτυξη, όπως δείχνει μία νέα ισπανική επιστημονική μελέτη.
Αντίθετα, τα επίπεδα στον θόρυβο στο σπίτι δεν φαίνεται να επηρεάζουν εξίσου αρνητικά τις επιδόσεις των παιδιών, όσον αφορά τη μνήμη και την προσοχή.
Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Παγκόσμιας Υγείας (ISGlobal) της Βαρκελώνης, με επικεφαλής τη Μαρία Φόραστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό PLoS Medicine, ανέλυσαν στοιχεία για 2.680 παιδιά επτά έως δέκα ετών από 38 ισπανικά σχολεία.
Ο θόρυβος από την κίνηση των οχημάτων είναι ένα συχνό πρόβλημα στις πόλεις όλου του κόσμου, η επίπτωση του οποίου στην υγεία των παιδιών δεν έχει κατανοηθεί επαρκώς από τους επιστήμονες. Η νέα έρευνα συμπέρανε ότι ο θόρυβος έχει επιβλαβή επίπτωση στην εργαζόμενη μνήμη και στην ικανότητα προσοχής των μαθητών του δημοτικού, δύο ζωτικές λειτουργίες που επιτρέπουν σε ένα παιδί να διακρατά πληροφορίες στον νου του και να εστιάζεται επιλεκτικά σε αυτές.
Οι συμμετέχοντες μαθητές υποβλήθηκαν σε τέσσερα γνωστικά τεστ στη διάρκεια της μελέτης, ώστε να αξιολογηθεί η διαχρονική εξέλιξη της μνήμης και της προσοχής τους. Παράλληλα, μετρήθηκαν τα επίπεδα θορύβου τόσο στο προαύλιο του σχολείου όσο και μέσα στις τάξεις.
Το συμπέρασμα ήταν ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο θόρυβος, τόσο βραδύτερη είναι η γνωστική ανάπτυξη των μαθητών στο πέρασμα του χρόνου. Ενδεικτικά, μία αύξηση κατά 5 ντεσιμπέλ στον θόρυβο από τον δρόμο είχε ως συνέπεια μία κατά 11,4% βραδύτερη ανάπτυξη της εργαζόμενης μνήμης (μείωση που έφθανε το 23,5% όσον αφορά την πολύπλοκη εργαζόμενη μνήμη), καθώς και μία μείωση κατά 4,8% στην ικανότητα προσοχής, σε σχέση με τον μέσο όρο.
Γενικότερα, τα υψηλότερα επίπεδα θορύβου σχετίζονταν με χειρότερες επιδόσεις των μαθητών στα γνωστικά τεστ, ιδίως αναφορικά με την ικανότητα προσοχής, σε σχέση με τους συμμαθητές τους που πήγαιναν σε πιο ήσυχα σχολεία.
Διαβάστε τη συνέχεια στη www.vradini.gr