Η Ολυμπιακή Αεροπορία υπήρξε ο εθνικός αερομεταφορέας της Ελλάδας που από το 1957 ακολούθησε μια μεγάλη διαδρομή με υψηλές, αλλά και χαμηλές πτήσεις.. Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές – Olympic Airways, μετέπειτα Ολυμπιακή Αεροπορία και πλέον Olympic Air θα βρίσκονται πάντα στην καρδιά μας!
Από την διεθνή καταξίωση στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της επί Αριστοτέλη Ωνάση, η εταιρία έφτασε σε σταδιακή απαξίωση, ιδιαίτερα από τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης (όπου και κρατικοποιήθηκε) ακολούθησε η παρακμή και τελικά το κλείσιμό της.
“Τα γαλάζια φτερά που μας έκαναν υπερήφανους”
Η πρώτη πτήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας έγινε το πρωί της 6ης Απριλίου 1957 από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με προορισμό την Θεσσαλονίκη. Από το σημείο εκείνο αρχίζει η ανοδική πορεία της Ολυμπιακής. Την ίδια χρονιά θα πραγματοποιήσει το πρώτο της διεθνές δρομολόγιο προς τη Ρώμη, το Παρίσι και Λονδίνο.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης επένδυσε στις αεροπορικές συγκοινωνίες εξαγοράζοντας την.
Ο Έλληνας μεγιστάνας χρησιμοποίησε ως σήμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους, σε οριζόντια θέση, προσθέτοντας επιπλέον έναν. Οι επιχειρηματικοί κύκλοι και ο Τύπος τον αποθέωσαν για το επιχειρηματικό του δαιμόνιο, καθώς επρόκειτο για το πιο αναγνωρίσιμο σήμα που θα μπορούσε κανείς να επιλέξει για την εταιρεία του.
Οι αεροσυνοδοί στην Ολυμπιακή Αεροπορία ντύθηκαν με τις ωραιότερες στολές του κόσμου, με δημιουργίες του ο διεθνούς φήμης ελληνογάλλου σχεδιαστής Γιάννης Ντεσσέ και τα επόμενα χρόνια με σχεδιαστές της κλάσης του Γιάννη Τσεκλένη, του Πιέρ Καρντέν και της Coco Chanel.
Το όνειρο πλέον κάθε νεαρής ελληνίδας είναι μια θέση αεροσυνοδού στην Ολυμπiακή Αεροπορία.
Σήμερα, αν γύριζα το ρολόι του χρόνου 40 χρόνια πίσω, θα έκανα την ίδια επιλογή να είμαι και πάλι αεροσυνοδός και θα είχα τα ίδια συναισθήματα..
Τα επόμενα χρόνια η ανάπτυξή της Ολυμπιακής είναι αλματώδης και αποκτά διεθνή φήμη και μεγάλο κύρος.
Η εταιρία εντάσσει στον στόλο της νέα αεροπλάνα και ανοίγει τα φτερά της και στις πέντε ηπείρους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Ολυμπιακή βρισκόταν ανάμεσα στις πρώτες αεροπορικές εταιρίες που ενέταξαν στους στόλους τους αεριωθούμενα αεροσκάφη.
Στις αρχές του 1975 η εταιρεία πέρασε στον έλεγχο του κράτους. Από τότε σταδιακά η κρατικοποιημένη πλέον Ολυμπιακή άρχισε να απαξιώνεται. Οι αθρόες προσλήψεις, οι κομματικές διοικήσεις, οι συχνές απεργιακές κινητοποιήσεις έφεραν την Ολυμπιακή στο χείλος της καταστροφής στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Τα προγράμματα διάσωσης και οι προσπάθειες ιδιωτικοποίησής της δεν έφεραν τη σωτηρία, έτσι η Ολυμπιακή που κάποτε μεσουρανούσε, από το 2009 συρρικνώθηκε και έπαψε να υφίσταται με την μορφή που τη γνωρίσαμε.
πέρασε τον Ατλαντικό το 1966, να έφθασε μέχρι το Ναϊρόμπι το 1968 και το Σίδνεϊ το 1972, κατορθώνοντας έτσι να γίνει «η εταιρεία των πέντε ηπείρων»
Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας αποτυπώθηκε στον παλιό Ελληνικό κινηματογράφο. Τα αεροπλάνα, οι αεροσυνοδοί, η εξυπηρέτηση και η κληρονομιά του πάλαι ποτέ εθνικού μας αερομεταφορέα από αγαπημένες ελληνικές ταινίες.