Το χέρι βαθιά στην τσέπη βάζουν καθημερινά οι καταναλωτές για να μπορέσουν να αγοράσουν τα βασικά είδη, αλλά ανακαλύπτουν ότι τα χρήματα που έχουν απομείνει στην τσέπη τους δεν φτάνουν.
Για να μπουν στο τραπέζι βασικά είδη διατροφής όπως γαλακτοκομικά, κρέας, ακόμα και ζυμαρικά ή ρύζι, οι καταναλωτές γυρνούν δύο και τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναζητώντας τις 1+1 προσφορές ή τις μεγάλες εκπτώσεις.
Με βάση πληροφορίες από την αγορά, κάποιοι μεγάλοι παραγωγοί και οι εισαγωγείς συσκευασμένων τροφίμων, καθώς τα ευαλλοίωτα τρόφιμα έχουν καθημερινές τιμές, αλλά και ορισμένοι από τους προμηθευτές ειδών καθημερινής ανάγκης, όπως χαρτικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, είδη για την φροντίδα του σπιτιού κ.ά. εξετάζουν την πιθανότητα να μειώσουν τις τιμές σε περιορισμένο αριθμό κωδικών.
Ψηφίστηκε η τροπολογία με τα τρία μέτρα κατά της ακρίβειας
1.) Στα ράφια των σούπερ μάρκετ βασικά προϊόντα σε μόνιμη έκπτωση: Πως θα λειτουργήσει
- Προμηθευτές θα δεσμευθούν ότι θα κρατήσουν μειωμένες τιμές
-Βασικά προϊόντα (γάλα, ρύζι, ζυμαρικά, απορρυπαντικά κ.ά)
-Κατά τουλάχιστον 5%
-Για τουλάχιστον 6 μήνες
-Έγγραφη δέσμευση στο Υπουργείο έως 30/11 για την συμμετοχή τους στην πρωτοβουλία
-Μη τήρηση δέσμευσης, πρόστιμο 50.000€/κωδικό προϊόντος
-Ειδική σήμανση
-Πρόστιμο 2.000€ /κωδικό προϊόντος για ψευδείς μειώσεις από σούπερ μάρκετ
Σούπερ μάρκετ με τζίρο > 90 εκατ. ευρώ προς υπ. Ανάπτυξης
2.)Υποχρεωτική κοινοποίηση των τιμοκαταλόγων με ανατιμήσεις προϊόντων από προμηθευτές
3.) Ανακοίνωση ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης φρούτων και λαχανικών