HerNews.gr
Ελλάδα

Σινεμά: H Ελλάδα μετατρέπεται σε κυρίαρχο brand – Η εκρηκτική αύξηση των γυρισμάτων στη χώρα φέρνει δυνατά έσοδα (Infographic)

Από τα πλάνα του «Rise» στα Σεπόλια μέχρι τα γυρίσματα του «Glass Onion» στο Πόρτο Χέλι και τις Σπέτσες, αλλά και την είσοδο του «Maestro» στο Netflix, τα ποσά που έχουν επενδυθεί το τελευταίο διάστηµα στην Ελλάδα για την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων αγγίζουν τα 340 εκατ. ευρώ.

Ήδη από το 2021 το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) υποδέχθηκε 79 αιτήσεις για υπαγωγή στο cash rebate. Ο αριθµός αυτός εκτοξεύθηκε το 2022 µε 137 αιτήσεις για εγχώριες και ξένες παραγωγές, µεταξύ αυτών έργα µεγάλου προϋπολογισµού, µε διεθνή αντίκτυπο. 

Τα στατιστικά στοιχεία κάνουν τους ειδικούς του κλάδου να µιλούν για «έκρηξη» κινηµατογραφικής παραγωγής στη χώρα µας και για µια µοναδική ευκαιρία να αποκτήσει φήµη ο πολιτιστικός τουρισµός.

Χρονιά-ρεκόρ

Μάλιστα, βάσει των συµφωνιών που έχουν κλείσει έως σήµερα, εκτιµούν πως το 2022 θα µπορούσε να χαρακτηριστεί χρονιά-ρεκόρ για την οπτικοακουστική παραγωγή στην Ελλάδα, προµηνύοντας πως το 2023 η δύναµη της εικόνας ως εργαλείου προβολής τουρισµού και πολιτισµού στην Ελλάδα θα αξιοποιηθεί περισσότερο από ποτέ.

Αυτό επιβεβαιώνει και το ΕΚΟΜΕ, που πρόσφατα υπέγραψε τρία µνηµόνια συνεργασίας, µε τον ΕΟΤ, την Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. και την Enterprise Greece, και αναµένει ακόµα περισσότερα γυρίσµατα µεγάλων ξένων παραγωγών ταινιών και σειρών στο ελληνικό έδαφος.

Ως εποπτευόµενος φορέας του υπουργείου Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, το ΕΚΟΜΕ στοχεύει µαζί µε τον ΕΟΤ στην ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος µέσω στοχευµένων δράσεων σε διεθνείς εκθέσεις και αγορές. Παράλληλα, προωθεί την Ελλάδα ως ελκυστικό προορισµό για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στον οπτικοακουστικό κλάδο.

Εξωστρέφεια

«Οι κινηµατογραφικές παραγωγές είναι µια µεγάλη ευκαιρία προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό», λέει σε επικοινωνία µε το «S» ο ∆ηµήτρης Φραγκάκης, γενικός γραµµατέας του ΕΟΤ, και τονίζει τη στροφή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην επιλογή των ελληνικών τοποθεσιών για τα γυρίσµατα µεγάλων εταιρειών κινηµατογραφικών παραγωγών.

 «Η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, έχει προσελκύσει σηµαντικές παραγωγές από το εξωτερικό, γεγονός που συµβάλλει στην εξωστρέφεια και την ενίσχυση του brand µας», συµπληρώνει. Ακόµα, λέει πως ο ΕΟΤ αναπτύσσει συνεργασίες µε film offices των περιφερειών και άλλους σχετικούς φορείς.

Και συνεχίζει: «Επειδή τίποτα δεν γίνεται στην τύχη, προχωρήσαµε ένα βήµα παραπέρα, µε την υπογραφή µνηµονίου συνεργασίας µεταξύ ΕΟΤ και ΕΚΟΜΕ για την προώθηση κινηµατογραφικών παραγωγών.

Η συνεργασία και η συνεννόηση είναι το κλειδί της επιτυχίας σε έναν τοµέα ο οποίος µόνο θετικό αντίκτυπο µπορεί να έχει στην εικόνα της χώρας µας στο εξωτερικό». Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Κουάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του ΕΚΟΜΕ, πιστεύει ότι ο πολιτισµός -και δη ο σύγχρονος ελληνικός- αποτελεί σηµαντικό κεφάλαιο στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για επαναπροσδιορισµό του brand name «Ελλάδα» στη σύγχρονη εποχή.

Διαβάστε περισσότερα: Parapolitika.gr

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Μαρία Συρεγγέλα: Συνεχίζουμε τον αγώνα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

georgegsp

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Αλλαγές στις πληρωμές – Πώς θα καταθέσετε πινακίδες

georgegsp

Ανθή Σαλαγκούδη: Έπεσε θύμα διάρρηξης – Της έκλεψαν χρήματα και κοσμήματα

georgegsp