Αυτή την χρονιά, το Aperol Spritz έχει γίνει πιο δημοφιλές από ποτέ. Είναι ένα ποτό που μπορούμε να το βρούμε στη Νέα Υόρκη, το Μπρούκλιν, τη Σιγκαπούρη και στο Παρίσι.
Φαίνεται ότι το aperitivo (το λατρεμένο ποτό πριν το δείπνο της Ιταλίας) έχει γίνει η νέα happy hour. Κι όμως, η σημερινή δημοτικότητα του Aperol Spritz μας αφήνει λίγο μπερδεμένους. Πώς ένα ποτό που μέχρι πριν από 20 χρόνια μπορούσαμε να το βρούμε μόνο στα φτηνά τοπικά μπαρ, κατέκτησε τον κόσμο;
Η δημοτικότητα του Aperol Spritz
Το Aperol Spritz φτιάχνεται σε περίπου τρία λεπτά με μισό ποτήρι prosecco, 1/3 του ποτηριού πικρό λικέρ, παγάκια και μια σέλτζερ. Το σερβίρουν με μια μεγάλη, ζουμερή ελιά ή μια φέτα πορτοκαλιού. Το βενετσιάνικο aperitivo ψηφίστηκε πρόσφατα ως το αγαπημένο ποτό της Ιταλίας πριν το δείπνο. Είναι τόσο δημοφιλές που η Ιταλίδα υπουργός Eugenia Roccella το πρότεινε για τα νεαρά ζευγάρια, λέγοντας: «Να πιουν spritz και να κάνουν παιδιά». Στις ΗΠΑ, έχει γίνει τόσο της μόδας που η ηθοποιός του Star Wars Zendaya, μεταξύ άλλων, φοράει βερνίκι νυχιών σε χρώμα Aperol Spritz εμπνευσμένο από την καλοκαιρινή πορτοκαλί απόχρωση του ποτού.
Το Aperol εφευρέθηκε στην πόλη της Πάδοβα το 1919 από τους αδελφούς Luigi και Silvio Barbieri. Χρειάστηκαν όμως επτά χρόνια πειραμάτων. Διαφημίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1920 σε πότες που ήθελαν να παραμείνουν σε φόρμα λόγω του χαμηλού του επιπέδου αλκοόλ (11%). Αργότερα έγινε δημοφιλές σε γυναίκες τη δεκαετία του 1930 με το σύνθημα, “Signora! Aperol σε κρατά αδύνατη”.
Μέχρι τη δεκαετία του ’80, ήταν πολύ φθηνό. Εκτιμήθηκε από τους θαμώνες σε κάθε τοπικό μπαρ στην περιοχή του Βένετo.
Για να εξασφαλίσει τον έλεγχο της βενετσιάνικης αγοράς, η Campari αγόρασε το Aperol το 2003. Έφερε επίσης αυτό το τοπικό aperitivo σε λίγα επιλεγμένα μπαρ στο Μιλάνο και, με μια αληθινή ιδιοφυΐα σχεδιασμού, άρχισε να το σερβίρει σε ένα κομψό και ψηλό ποτήρι. Αυτό το ποτήρι του έδωσε ορατότητα κι αξιοπρέπεια. Σταδιακά λοιπόν έφτασε να γίνει το πιο δημοφιλές ποτό της εποχής.
Aκολουθήστε μας στo Google News