Δεν μπορεί να κρύψει την οργή του ο Γιώργος Βάλλης μιλώντας στην εφημερίδα “ΜΠΑΜ” και στον Νίκο Νικολετάκη για την εγκληματική συμπεριφορά των συναδέλφων του στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, που οδήγησε στην εν ψυχρώ δολοφονία ενός αθώου ανθρώπου.
Ο πολύπειρος καπετάνιος και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών αναφέρει: «Ο κόσμος βράζει. Οι συγκεκριμένοι ναυτικοί έσπρωξαν έναν άνθρωπο να πεθάνει. Έκαναν τραγικά πράγματα. Δεν γίνονται αυτά και ο καπετάνιος σηκώθηκε και έφυγε!
Από 18 χρόνων που είμαι ναυτικός μέχρι σήμερα, γύρω στα 15 περίπου χρόνια δεν το έχω ξανακούσει, δεν το έχω ξαναδεί αυτό το πράγμα, ούτε καν το έχω φανταστεί!» επισημαίνει ο κ. Βάλλης, ο οποίος εργάστηκε επί έναν χρόνο στη συγκεκριμένη εταιρεία και γνωρίζει από πρώτο χέρι τι συνέβη.
Στην ανάλυση που κάνει για την εφημερίδα παρουσιάζει μία προς μία τις μοιραίες ενέργειες που οδήγησαν στον θάνατο τον 36χρονο:
– Πρώτον, έπρεπε να υπάρχει η λιμενική αρχή έξω από το καράβι να αποκόψει την είσοδο του ανθρώπου αφού έχουν λύσει τους κάβους. Αυτοί απουσίαζαν.
– Δεύτερο σφάλμα, εφόσον ανεβαίνει ο άνθρωπος πρέπει να τον δεχθούν μέσα και όχι να τον σπρώχνουν στα «νύχια». Γιατί όταν απομακρυνθεί το πλοίο από τον ντόκο τα νύχια αυτόματα πέφτουν κάτω, οπότε θα πέσει μέσα στο νερό ο άνθρωπος. Είναι εγκληματική κίνηση αυτό που έκαναν.
– Τρίτον, ο καπετάνιος δεν θα έπρεπε να φύγει με ανοιχτό τον καταπέλτη!
– Τέταρτον, από τη στιγμή που βλέπει το επεισόδιο από τις κάμερες και έχει άμεση ενημέρωση από τουλάχιστον έξι έμπειρους ναυτικούς, θα έπρεπε να κάνει ανάποδα τις μηχανές και να κρατήσει το πλοίο σε επαφή με τον ντόκο.
Έτσι ακόμα κι αν έσπρωχνε ο ύπαρχος τον Αντώνη, θα έπεφτε στην ξηρά και δεν θα έχανε τόσο άδικα τη ζωή του.
– Πέμπτον: Από τη στιγμή που ενημερώνεται ο πλοίαρχος ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα αμέσως θα έπρεπε να σβήσει τις μηχανές και να σταματήσει άμεσα τις προ- πέλες. Δεν υπάρχει η δικαιολογία «δεν μου το είπαν έγκαιρα», «δεν το είδα» κ.ά. Είναι πολύς κόσμος που ελέγχει τον απόπλου.
– Έκτον: Δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας του καραβιού στον κίνδυνο όταν εντοπίζουν ανθρώπους στη θάλασσα. «Μan overboard» λέγεται. Είναι ο διεθνής κώδικας που εκπαιδεύονται οι ναυτικοί οι οποίοι παίρνουν πιστοποίηση για τη διαδικασία.
Σταματούν οι μηχανές να λειτουργούν – Πετάμε σωσίβιο ή κουλούρα στο νερό δεμένη με σχοινί – Κατεβάζουμε βάρκα για διάσωση.
«Αυτοί δεν έκαναν ούτε μία από αυτές τις ενέργειες. Τον παράτησαν και έφυγαν και συνέχισαν να κινούνται με τις προπέλες στο φουλ. Ο άνθρωπος με το που έπεσε στο νερό γέμισαν τα πνευμόνια του νερό και πνίγηκε. Άργησαν να του πετάξουν ένα σωσίβιο. Ακόμα δεν πήγε κάποιος από τον ντόκο να προσπαθήσει να του πετάξει ένα σκοινί, να γίνει προσπάθεια να πιάσουν τον άνθρωπο», επεσήμανε σε άλλο σημείο ο Γιώργος Βάλλης.
Γιώργος Βάλλης: Εξηγεί πως μπλέχτηκαν οι άγκυρες των πλοίων στο λιμάνι της Ραφήνας