Ο Καρλ Λάγκερφελντ παρουσίασε την υπογραφή του, τη χαμηλή αλογοουρά, τη δεκαετία του 1970. Ένα αρχικά χρηστικό χτένισμα, που έγινε μέρος της προσωπικότητάς του. Η επερχόμενη έκθεση Costume Institute καθώς και το Met Gala του 2023 θα αποτίσουν φόρο τιμής στην καριέρα του σχεδιαστή με θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».
Είναι αδύνατο να λάβουμε υπόψη την αισθητική του Καρλ Λάγκερφελντ χωρίς να λάβουμε υπόψη την χαρακτηριστική αλογοουρά του.
Ο Κάρλ Λάγκερφελντ έκανε τη χαμηλή αλογοουρά χαρακτηριστικό του γνώρισμα
Σύμφωνα με την Caroline Lebar , μια μακροχρόνια συνάδελφο και Αντιπρόεδρο Εικόνας και Επικοινωνιών στον Καρλ Λάγκερφελντ, η αλογοουρά ήταν αρχικά ένας ελαφρύς τρόπος για να δαμάσει τις μπούκλες.
Αλλά έχει μετατραπεί σε πραγματικό εργαλείο μάρκετινγκ. Στη δεκαετία του 1980, όταν σκεφτόταν μια μικρή αλλαγή στυλ, ένα μέλος της ομάδας επικοινωνίας της Elizabeth Arden (με την οποία ο Λάγκερφελντ δούλεψε στο άρωμα KL by Karl Lagerfeld) είπε στον σχεδιαστή ότι το να κάνει την αλογοουρά θα μπορούσε να είναι επιζήμιο για μελλοντικές καμπάνιες.
Τον θυμάμαι να αναφωνεί: «Πρέπει να κρατήσω το κούρεμά μου για μια ζωή τώρα;», θυμάται η Caroline Lebar . Η Rachael Gibson συγκρίνει το χτένισμα του σχεδιαστή με την αλογοουρά του 18ου αιώνα : μια αλογοουρά μεσαίου μήκους που φορούσαν οι περισσότεροι άνδρες, ακόμη και στον στρατό όπου παρέμεινε υποχρεωτική μέχρι τον 19ο αιώνα. “
Ο κομμωτής Sam McKnight σημειώνει ότι το να τελειώσει η αλογοουρά του Καρλ Λάγκερφελντ είχε κάποιες ιδιαιτερότητες. «Όταν τα μαλλιά του γκρίζαραν, του άρεσε να τα ψεκάζει με λευκό ξηρό σαμπουάν και πάντα έπρεπε να ξεσκονίζω τους ώμους του σακακιού του όταν τον φωτογραφίζανε », εξηγεί.
«Όταν κυκλοφόρησα το δικό μου dry shampoo, το έκανα αόρατο, αλλά φυσικά δεν ήταν αυτό που ήθελε, οπότε το λευκό προϊόν έμεινε στο τραπέζι του!».
Ο Καρλ Λέγκερφελντ χρησιμοποιούσε την αλογοουρά του ως εργαλείο μάρκετινγκ
Τελικά, η αλογοουρά του είναι ένα μάθημα branding, ένας πολύ διακριτικός κώδικας. «Ο Καρλ ήταν ένας εξαιρετικά ικανός και διαισθητικός δημιουργός εικόνας που γνώριζε τη σημασία μιας σιλουέτας, όπως και ο Γουόρχολ» , λέει ο Sam McKnight .
«Ήξερε ότι το χτένισμα των μαλλιών του ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο όπως πολλές αθάνατες προσωπικότητες που είναι ανεξίτηλα αποτυπωμένες στον εγκέφαλό μας: Έλβις , Marylin Monroe , Einstein, Marie Antoinette, Queen Elizabeth II . Χάρη σε αυτό το χαμηλό χτένισμα, η εμβληματική του θέση έχει αντέξει “.
Karl Lagerfeld: 80 vintage κομμάτια που είχε σχεδιάσει για τον οίκο Chanel κυκλοφορούν προς πώληση!