Δεκάδες απάτες έχουν πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα με επιτήδειους να εξαπατούν ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων και πρατηρίων υγρών καυσίμων, αποσπώντας σημαντικά χρηματικά ποσά από τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Πώς θ’ αντιμετωπίσουμε την εξαπάτηση των επιτήδειων;
Αντιμετώπιση στην εξαπάτηση των επιτήδειων: Οι πολίτες να μην καταχωρούν όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης της ηλεκτρονικής τους τραπεζικής σε ιστοσελίδες ή φόρμες που ανοίγουν μέσω υπερσυνδέσμων (links) και να μην κοινοποιούν σε άλλα άτομα τους προσωπικούς τους κωδικούς (ΡΙΝ) ή τους κωδικούς επαλήθευσης πιστωτικών καρτών.
Συστάσεις από την Ελληνική Αστυνομία
Η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης σε διάφορες περιοχές της χώρας, υπενθυμίζει στους πολίτες τις πιο συχνές μεθόδους που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι και παραθέτει χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή τους.
Συνήθως οι δράστες, για να εξαπατήσουν τα θύματά τους, εκμεταλλεύονται τις τρέχουσες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπου χρησιμοποιούν προσχήματα με αφορμή την τουριστική περίοδο καθώς και την άνοδο στις τιμές των καυσίμων.
Στο πλαίσιο αυτό, απευθύνονται σε επαγγελματίες αυτών των κλάδων και συγκεκριμένα:
Επικοινωνούν τηλεφωνικά με ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων σε τουριστικούς προορισμούς ως δήθεν ενδιαφερόμενοι για κράτηση δωματίων και με το πρόσχημα της κατάθεσης προκαταβολής, αποσπούν τους προσωπικούς τους τραπεζικούς κωδικούς (κατά τη διάρκεια της μεταξύ τους επικοινωνίας ή αποστέλλοντας μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο με σύνδεσμο που παραπέμπει σε ιστοσελίδα, η οποία προσομοιάζει με αυτή της τράπεζας, όπου καταχωρούν τους προσωπικούς τους κωδικούς) και στη συνέχεια μεταφέρουν χρήματα σε άλλους λογαριασμούς ή προσποιούνται τους ιδιοκτήτες φορτηγών οχημάτων και με το πρόσχημα του ανεφοδιασμού με καύσιμα, τους πείθουν να αποστείλουν τον αριθμό λογαριασμού (IBAN), προκειμένου να καταθέσουν ηλεκτρονικά το αντίτιμο.
Διαβάστε τη συνέχεια στη www.vradini.gr