Αν νομίζατε ότι η υψηλή ραπτική ήταν τόσο απλή όσο τα όμορφα φορέματα, ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτείτε. Από τα πολυτελή φορέματα που βασίζονται στη λεπτομέρεια μέχρι τους κανονισμούς για το τι πραγματικά χαρακτηρίζεται ως υψηλή ραπτική, αυτός ο τομέας της βιομηχανίας της μόδας είναι η επιτομή του πολύπλοκου. Ωστόσο, είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο συναρπαστικούς.
Τι είναι η Υψηλή Ραπτική;
Η υψηλή ραπτική εποπτεύεται από το Chambre Syndicale de la Couture και υπαγορεύει τι πληροί τις προϋποθέσεις υψηλής ραπτικής. Ιδρύθηκε το 1911 από τον Charles Frederick Worth (επίσης γνωστός ως «πατέρας της υψηλής ραπτικής»), η Επιτροπή εξακολουθεί να ακολουθεί τους κανονισμούς του που καθορίστηκαν πριν από δεκαετίες για να διατηρήσει την παράδοση της τέχνης.
Οι οδηγίες περιλαμβάνουν την παραγωγή ρούχων κατά παραγγελία για ιδιώτες πελάτες με απασχόληση τουλάχιστον 20 τεχνικών εργαζομένων στο εργαστήριό τους.
Επιπλέον, κάθε συλλογή πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον 50 πρωτότυπα σχέδια, συμπεριλαμβανομένων ημερήσιων και βραδινών εμφανίσεων, που θα παρουσιάζονται κάθε Ιανουάριο και Ιούλιο.
Αυτά τα ρούχα κατασκευάζονται από τους πιο εξειδικευμένους τεχνίτες του κλάδου, με κάθε κομμάτι της συλλογής να παράγεται στο χέρι. Σε αντίθεση με τα έτοιμα ρούχα , τα κομμάτια υψηλής ραπτικής είναι μοναδικά και όχι μαζικής παραγωγής. Επομένως, κάθε κομμάτι αντιμετωπίζεται περισσότερο σαν τέχνη με την έννοια ότι συλλέγεται και εκτιμάται ως επένδυση.
Σίγουρα δεν πρόκειται για παρορμητική αγορά που προκαλείται από το TikTok, καθώς ένα από αυτά τα κομμάτια wearable τέχνης μπορεί να κοστίζει πάνω από 100.000 δολάρια.
Ποιος αγοράζει υψηλή ραπτική;
Λοιπόν, ποιος αγοράζει πραγματικά αυτά τα πολυπόθητα κομμάτια; Υπάρχουν περίπου 4000 πελάτες υψηλού προφίλ σε όλο τον κόσμο που συμμετέχουν ενεργά στον κλάδο. Ως επικεφαλής στυλίστρια και ιδιοκτήτρια της εταιρείας συμβούλων εικόνας Style Made Simple, η Allison Berlin μοιράζεται ότι η υψηλή ραπτική είναι σπάνια αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιείται παγκοσμίως.
«Συνήθως συνεργάζομαι με σχεδιαστές για να δημιουργήσω ένα κομμάτι υψηλής ραπτικής για πελάτες με σημαντικές εκδηλώσεις όπως γάμους και γενέθλια. Το ίδιο ισχύει και για το κοστούμι κατά παραγγελία στην πλευρά των ανδρικών ενδυμάτων», λέει. Επιπλέον, μοιράζεται ότι για ειδικές περιπτώσεις που πηγαίνουν αυτή η διαδρομή προσφέρει στους πελάτες την επιλογή λιγότερων εξαρτημάτων καθώς τα ρούχα είναι φτιαγμένα ειδικά για αυτούς.
Και τα προνόμια της υψηλής ραπτικής δεν σταματούν σε αυτό. «Υπάρχουν και άλλα στοιχεία πολυτέλειας, όπως μοναδικά και υψηλής ποιότητας υφάσματα για να διαλέξετε και χειροποίητα στοιχεία όπως κέντημα ή ραφές στο χέρι που κάνουν αυτά τα κομμάτια ιδιαίτερα ξεχωριστά», λέει έπειτα.
Συνήθως, σε αντίθεση με τα έτοιμα ρούχα, οι πελάτες παρευρίσκονται ακόμη και στις εκθέσεις. Επιπλέον, οι αστέρες του Χόλιγουντ είναι επίσης συχνοί θεατές στα σόου, καθώς τα κομμάτια υψηλής ραπτικής είναι βασικά στο κόκκινο χαλί, ειδικά σε λαμπερές περιστάσεις όπως το Φεστιβάλ των Καννών ή το Met Gala.