Φέτος, ο μήνας Μάρτιος είναι αφιερωμένος στη γυναίκα. Στο πλαίσιο αυτό, η MExoxo και η Lean In Hellas, με την υποστήριξη της Coca-Cola Hellas πραγματοποιούν την πρωτοβουλία «Women on Air» με στόχο την ανάδειξη των κυρίαρχων θεμάτων, που απασχολούν τη σύγχρονη γυναίκα.
H Σίσσυ Ηλιοπούλου είναι Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων, Επικοινωνίας & Βιώσιμης Ανάπτυξης της Coca-Cola για τη Βόρεια Ευρώπη και μιλά στο HerNews για την σημαντική αυτή πρωτοβουλία.
Ποια είναι η θέση της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία σήμερα;
Σήμερα, οι γυναίκες έχουν καταφέρει πολύ σημαντικά πράγματα. Έχουν καταφέρει να κατακτήσουν κορυφές και να μας ανοίξουν δρόμους προς μια κοινωνία πιο ίσων ευκαιριών. Με αυτό τον τρόπο ενδυναμώνουν και εμψυχώνουν κι άλλες – όλο και περισσότερες γυναίκες, εμπνέοντάς τες να κυνηγήσουν και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο δηλαδή σε μια κατάσταση απόλυτης ισότητας των δύο φύλων.
Οι γυναίκες πολύ συχνά έρχονται αντιμέτωπες με στερεότυπα παλαιότερων ετών – στερεότυπα, τα οποία δεν έχουν θέση στη σημερινή κοινωνία και τα οποία φέρουν σημαντικό αντίκτυπο στη ζωή αυτών των γυναικών.
Για παράδειγμα, βάσει ερευνών, έως και σήμερα οι γυναίκες τόσο στη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό, αμείβονται χαμηλότερα από τους άνδρες. Επίσης, φαίνεται πως ακόμα υπάρχει μια προτίμηση ως προς τους άνδρες για την εκπροσώπηση διοικητικών θέσεων εργασίας.
Τα παραδείγματα αυτά είναι ενδεικτικά αλλά άκρως αντιπροσωπευτικά της κατάστασης που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες γυναίκες με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να μην θέτουν υψηλούς στόχους ή/και να καταλήγουν να προσαρμόζουν τα όνειρά και τις προσδοκίες τους με βάση τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες και αντιλήψεις.
Με ποιους τρόπους και μέσα πιστεύετε πως μπορεί να αλλάξει η νοοτροπία της κοινωνίας απέναντι στις Γυναίκες;
Το θέμα της ισότητας των δύο φύλων είναι αρκετά σύνθετο και έχει τις ρίζες του σε αντιλήψεις και στάσεις προηγούμενων χρόνων. Στο πλαίσιο αυτό και η αντιμετώπισή του θα χρειαστεί να είναι αντίστοιχα σύνθετη, πολυεπίπεδη και κυρίως συνεργατική.
Τόσο η κοινωνία, όσο και οι επιχειρήσεις θα χρειαστεί να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να θέσουν τις βάσεις για μια κοινωνία όπου άνδρες και γυναίκες θα έχουν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους τομείς.
Έτσι, λοιπόν, μέσα από την εκπαίδευση, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την επαγγελματική κατάρτιση θα πρέπει η κοινωνία σε συνεργασία με τον επιχειρηματικό κόσμο να προσφέρουν στις γυναίκες τα εφόδια, τις δεξιότητες και το θεσμικό και κοινωνικό σύστημα υποστήριξης για να τις βοηθήσουν να κατακτήσουν τους στόχους τους και να νιώθουν ισότιμες.
Επίσης, οι εταιρίες, από την πλευρά τους, θα χρειαστεί να έχουν μια πιο δίκαιη στάση απέναντι στα δύο φύλα και να θέσουν σαφή κριτήρια για την μισθολογική πολιτική και την εκπροσώπηση των διοικητικών θέσεων, τα οποία να βασίζονται στις ικανότητες και τον χαρακτήρα ενός ατόμου – όχι στο εάν είναι άνδρας ή γυναίκα.
Για εμάς, η διαφορετικότητα μας είναι η δύναμή μας
Πιστεύετε πως υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες σε ό,τι αφορά τον επαγγελματικό στίβο και την εκπροσώπηση υψηλόβαθμων θέσεων;
Οι γυναίκες είναι εξίσου ικανές με τους άνδρες ως προς στην ανάληψη ευθυνών και την εκπροσώπηση υψηλόβαθμων διοικητικών θέσεων. Σαφώς υπάρχουν χαρακτηριστικά και δεξιότητες που συναντάμε περισσότερο σε γυναίκες και λιγότερο σε άντρες, και αντίστροφα. Αυτό, όμως, είναι και το ζητούμενο: να υπάρχει ποικιλομορφία στον τρόπο σκέψης, διοίκησης , λήψης αποφάσεων και χάραξης στρατηγικής.
Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να επιτευχθεί ένα καλύτερο αποτέλεσμα και να εργαζόμαστε όλοι αρμονικά, νιώθοντας ασφαλείς και ελεύθεροι να εκφράσουμε τις ιδέες και τις απόψεις μας. Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκουμε να διαμορφώνουμε τις διοικητικές μας ομάδες, με τρόπο τέτοιο ώστε τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες να κατέχουν θέσεις ευθύνης. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να επωφεληθούμε πολυποίκιλα, να καταφέρουμε περισσότερα και να κάνουμε τη διαφορά. Για εμάς, η διαφορετικότητα μας είναι η δύναμή μας.
Ακόμη, στην Coca-Cola τα κριτήρια για την εκπροσώπηση υψηλόβαθμων διοικητικών θέσεων είναι σαφή και αφορούν στην ευφυΐα, την προσωπικότητα, τις δεξιότητες, τις αξίες, το πάθος, το ήθος, τη δημιουργικότητα και το όραμα. Αυτά είναι τα «συστατικά» που καθιστούν ένα διοικητικό στέλεχος πετυχημένο – όχι το φύλο ή όποια άλλη διαφορά.
Τι κάνει η Coca-Cola για την στήριξη των γυναικών προς μια κατεύθυνση ισότητας και ίσων ευκαιριών;
Στην Coca-Cola είμαστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε ζητήματα που αφορούν την ισότητα, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα. Πιστεύουμε πως τα χαρακτηριστικά και οι δεξιότητες που διαφοροποιούν τους ανθρώπους είναι κι αυτά που τους κάνουν μοναδικούς και ξεχωριστούς.
Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες, πραγματοποιούμε ποικίλες δράσεις και προγράμματα για την ενδυνάμωση και τη στήριξη των Γυναικών σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Φέτος, ολοκληρώσαμε με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία την παγκόσμια πρωτοβουλία 5by20 που αφορούσε στην ενδυνάμωση 5 εκατομμυρίων γυναικών έως το 2020 – έναν στόχο που καταφέραμε να ξεπεράσουμε, ενδυναμώνοντας συνολικά περισσότερες από 6 εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο! Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την πρωτοβουλία 5by20.
Φυσικά δραστηριοποιούμαστε ενεργά για την ενδυνάμωση των Γυναικών και στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, την περίοδο 2017-2019, μέσα από τη συνεργασία μας με τη ΜΚΟ MExoxo και το πρόγραμμα “Counting Stars” προσφέραμε υποστήριξη σε περισσότερες από 3.000 γυναίκες, σε 15 πόλεις της Ελλάδας. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, το πρόγραμμά μας είχε απήχηση σε 28.671 γυναίκες μέσα από κοινωνικά δίκτυα, προσωπικές προσκλήσεις και ηλεκτρονική αλληλογραφία. Περισσότερες από 600 γυναίκες συμμετείχαν στα workshops μας, ενώ 300 γυναίκες ολοκλήρωσαν face2face συνεδρίες.
Φέτος, με αφορμή τις πρώτες καταγγελίες του ελληνικού κινήματος #MeToo καθώς και το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας (#IWD2021) #ChooseToChallenge, αποφασίσαμε να στηρίξουμε την πρωτοβουλία Women On Air που σχεδίασε και θα πραγματοποιήσει η ΜΕxoxo σε συνεργασία με τη Lean In Hellas.
Η πρωτοβουλία έρχεται στις 26 Μαρτίου και έως τέλος του μήνα θα περιλαμβάνει μία σειρά από δημιουργικές δράσεις που εστιάζουν στην αντιμετώπιση των προκαταλήψεων και των ανισοτήτων μεταξύ των δύο φύλων καθώς και στην ευρύτερη ενδυνάμωση των γυναικών._
Women on Air
Από το 2016, σε συνεργασία με τη MExoxo, και με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) η εταιρεία σχεδιάζει και υλοποιεί μια σειρά πρωτοβουλιών, που θέτουν τις γυναίκες στο επίκεντρο, στηρίζοντας κάθε γυναίκα έμπρακτα στην αναζήτηση εργασίας, στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και στην αξιοποίηση επαγγελματικών ευκαιριών. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 3 χιλιάδες γυναίκες, σε 15 πόλεις της χώρας έχουν ενδυναμωθεί μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος Counting Stars.
ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της ενέργειας.