HerNews.gr
Αφιερώματα

Nike: Η Ελληνίδα θεά που ενέπνευσε το πιο δημοφιλές αθλητικό εμπορικό σήμα στον κόσμο

Η Nike είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και αναγνωρισμένες αθλητικές μάρκες στον κόσμο. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η ιστορία πίσω από το όνομα της εταιρείας; 

Το όνομα δεν εμφανίστηκε απλώς ξαφνικά πριν από μερικά χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αντίθετα, είναι ελληνικό και υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια από τότε που η Nike ήταν γνωστή ως ελληνίδα θεά.

Η Nike, σήμερα μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες παγκοσμίως, εμπνεύστηκε τη ονομασία της από την ελληνίδα θεά της νίκης.

Ακόμη και το εμβληματικό λογότυπο της Nike, το δημοφιλές “Swoosh”, χρονολογείται από την ιστορία των Ελλήνων θεών.

Έμπνευση για τη Nike: Πάθος για τον αθλητισμό

Η ιστορία της Nike ξεκίνησε πριν από μερικές δεκαετίες τη δεκαετία του 1950 στην πίστα τρεξίματος του Πανεπιστημίου του Όρεγκον. Ο προπονητής, Bill Bowerman, έψαχνε τρόπους να δώσει στους αθλητές του ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Δοκίμασε την ενυδάτωση, τα ρούχα, τη διατροφή, τις επιφάνειες πίστας και, φυσικά, τα υποδήματά τους.

Ένας από αυτούς τους αθλητές που εκπαίδευσε ο Μπάουερμαν ήταν ο Φιλ Νάιτ, ο οποίος έγραψε επίσης ιστορίες για την πανεπιστημιακή εφημερίδα, αποφοιτώντας αργότερα στη δημοσιογραφία. Στη συνέχεια απέκτησε MBA στο Στάνφορντ.

Ο Knight, οδηγημένος από τα χρόνια δόξας του ιστορικού προγράμματος τρεξίματος του Όρεγκον και το δια βίου πάθος του για τον αθλητισμό, άρχισε να υποβάλλει προτάσεις σε κατασκευαστές υποδημάτων στην Ιαπωνία.

Λίγους μήνες αργότερα, ο πρώην προπονητής του, Μπιλ Μπάουερμαν θα γινόταν συνεργάτης του, όταν ίδρυσαν την εταιρεία «Blue Ribbon Sports». Διένειμε τα παπούτσια του Ιάπωνα κατασκευαστή μέχρι τη δεκαετία του 1970, όταν αποφάσισαν να κάνουν το άλμα και να μεταβούν από τους διανομείς στους ίδιους τους κατασκευαστές.

Phil Knight και Bill Bowerman
Όλα ήταν προετοιμασμένα για την Blue Ribbon Sports να κάνει το επόμενο βήμα, αλλά δεν είχαν ακόμη όνομα για τα παπούτσια τους.

Ήταν ο Τζεφ Τζόνσον, ένας εργαζόμενος στο μάρκετινγκ της εταιρείας, που είχε ακούσει ότι ένα καλό λογότυπο πρέπει να έχει δύο συλλαβές και ένα αξέχαστο γράμμα. Πέντε ώρες πριν στείλει τα χαρτιά, ο Τζόνσον ξύπνησε με το «Nike», το όνομα της ελληνικής θεάς της νίκης στο κεφάλι του.

Στην αρχή δεν άρεσε στον Knight, αλλά ήταν απλώς θέμα χρόνου.

The “swoosh”: Ένα φτερό Nike

Φτερό Nike

Το 1971, ο Knight και ο Bowerman πλήρωσαν 35 δολάρια στην Carolyn Davidson, φοιτήτρια γραφιστικής στο Πανεπιστήμιο του Πόρτλαντ. Γνωστό ως “swoosh” αντιπροσωπεύει ένα φτερό της ελληνίδας θεάς Νίκης.

Το 1972, η Nike έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στις αθλητικές πίστες σε δοκιμές στο Γιουτζίν του Όρεγκον. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το παπούτσι που βελτίωσε την πρόσφυση με το έδαφος περισσότερο από άλλα σχέδια τράβηξε την προσοχή όλων.

Σήμερα, η Nike έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς αθλητικές μάρκες στον κόσμο και αθλητές διαφορετικών μορφών φορούν Nike.

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Γιώργος Μαζωνάκης: Η ζωή του έγινε ταινία

Her News b

Μάιος: 5 τραγούδια για τον μήνα

Her News b

Πύργος του Άιφελ: Σαν σήμερα έγινε η επίσημη τελετή εγκαινίων του το 1889

HerNews ka