HerNews.gr
Health

3 καρδιολόγοι αναφέρουν τι τρώνε στα γεύματά τους για υγιή καρδιά

giatros

Μια υγιής καρδιά, χρειάζεται και τη σωστή διατροφή. 3 καρδιολόγοι ξεδιπλώνουν τα γεύματά τους και μοιράζονται τις πολύτιμες συμβουλές τους.

Λοιπόν, πώς μπορεί κανείς να εξισορροπήσει τα πάντα, ενώ παράλληλα να προσέχει και την καρδιαγγειακή υγεία; Η ηχηρή απάντηση είναι το μέτρο. Ας δούμε παρακάτω πως απάντησαν ότι τρέφονται 3 καρδιολόγοι, οι οποίοι μας εκμυστηρεύονται τα μυστικά της διατροφής τους.

Βάανι Καργκ, καρδιολόγος, Mount Sinai Morningside, Νέα Υόρκη

Πρωινό: Τσάι με άπαχο γάλα, γιαούρτι με φρούτα και μερικές φορές γκρανόλα

Μεσημεριανό: Μπέργκερ λαχανικών ή σάντουιτς τόνου με συνοδευτική σαλάτα από την καφετέρια του νοσοκομείου

Δείπνο: Daal (σ.σ. πηχτή ινδική σούπα), κομμάτι ρότι (σ.σ. ένα στρογγυλό επίπεδο ψωμί που προέρχεται από την ινδική υποήπειρο φτιαγμένο από πέτρινο αλεύρι ολικής αλέσεως, παραδοσιακά γνωστό ως gehu ka atta και νερό που συνδυάζεται σε μια ζύμη), σαλάτα με παντζάρι-γιαούρτι, γαλλικά πράσινα φασόλια

Για την Καργκ, η πολιτισμική ευαισθησία είναι ζωτικής σημασίας για τον προγραμματισμό πιο υγιεινών γευμάτων, τόσο για την ίδια όσο και για τους ασθενείς της. Προσωπικά είναι χορτοφάγος, αλλά απέχει από το να δίνει στους ασθενείς απόλυτους κανόνες και περιορισμούς.

healthy heart

«Μου αρέσει το ινδικό φαγητό δύο φορές την εβδομάδα γιατί μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια, όταν το έτρωγα κάθε βράδυ. Είναι αδύνατο να πεις ”μην το τρως πια αυτό”». Αντί να παρέχει προγράμματα γευμάτων ή να απαγορεύει στους ασθενείς να τρώνε ολόκληρες κατηγορίες τροφίμων, τους ζητά να σκεφτούν κατ′ αναλογία.

«Είτε είναι Δομινικανοί, είτε είναι Πουέρτο Ρίκοι, είτε Ινδοί – τόσο πολλοί διαφορετικοί πολιτισμοί έχουν τις ίδιες βάσεις για τα φαγητά τους. Μπορούμε να μιλήσουμε για ανατροπή των αναλογιών. Συνήθως βοηθάει και μπορούν ακόμα να φάνε τα πράγματα που θέλουν να φάνε». Μπορεί να ζητήσει από τους ασθενείς να μειώσουν την ποσότητα των υδατανθράκων – όπως να τρώνε ένα ρότι αντί για τρία – και να κάνουν τη διαφορά με περισσότερα λαχανικά.

Όπως ορθώς συνηθίζουν οι καρδιολόγοι, συμβουλεύει τους ασθενείς να αποφεύγουν τακτικά βαριά τηγανητά τρόφιμα και όταν μαγειρεύουν στο σπίτι να χρησιμοποιούν μέτριες ποσότητες ελαιόλαδου (περίπου μισό κουταλάκι του γλυκού τη φορά) όταν τηγανίζουν φαγητό.

Τόνισε επίσης την αξία της προσέγγισης της υγειονομικής περίθαλψης από την οικογενειακή προοπτική και όχι ως άτομο. Επειδή ασθένειες όπως οι καρδιακές παθήσεις συχνά μεταδίδονται μέσω γενεών, ενθαρρύνει τους ασθενείς να θεωρούν τους εαυτούς τους ως πρότυπα για τις οικογένειές τους. «Τα παιδιά μας μας παρακολουθούν», είπε ο Γκαργκ. «Όποιες διατροφικές συνήθειες κι αν έχουμε, θα τους μεταβιβαστούν».

kardia

Σαμίρ Κ. Μέχτα, καρδιολόγος, Denver Heart, Ντένβερ

Πρωινό: Δύο αυγά με κάποιο είδος σιτηρών ή μάφιν ολικής αλέσεως με φυστικοβούτυρο και μπανάνα

Μεσημεριανό: Ψάρι ή άπαχο κρέας όπως κοτόπουλο με λαχανικά στο πλάι

3 μ.μ. σνακ: «Ευγενικό» μπαρ

Βραδινό: Ψάρι ή άπαχο κρέας με λαχανικά δίπλα. Περιστασιακά άπαχο κόκκινο κρέας, όπως μια μπριζόλα, ή ένα σούσι.

Όπως και η Καργκ, ο Μέχτα τονίζει τη σημασία του καθορισμού ρεαλιστικών στόχων διατροφής. Δεν είναι από αυτούς που απαγορεύουν οριστικά συγκεκριμένα τρόφιμα και δεν θα περίμενε κάτι τέτοιο από τους ασθενείς του. «Είναι δύσκολο για μένα να υποστηρίξω ο,τιδήποτε δεν μπορώ να κάνω μόνος μου, οπότε αυτός είναι ο μέσος δρόμος μου», είπε για την ευέλικτη προσέγγισή του στο φαγητό.

«Αυτό που λέω στους ανθρώπους είναι ότι αυτό που είναι αποτελεσματικό είναι αυτό που είναι βιώσιμο. Γιατί αν κάτι δεν είναι βιώσιμο, δεν πρόκειται να είναι αποτελεσματικό».

Αντίθετα, ο Μέχτα ακολουθεί γενικές οδηγίες. Προσπαθεί να μείνει μακριά από επεξεργασμένες τροφές και οτιδήποτε έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, επιλέγοντας αντ′ αυτού φρούτα ή μια πρέζα ξηρών καρπών. Αν και τα φρούτα έχουν δαιμονοποιηθεί από ορισμένα προγράμματα διατροφής για την περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη, θεωρεί ότι τα φρέσκα φρούτα έχουν θετικό πρόσημο παρέχοντας φυτικές ίνες, ενυδάτωση και βασικές βιταμίνες.

Ενώ καταναλώνει κυρίως γεύματα που αποτελούνται από άπαχες ζωικές πρωτεΐνες όπως ο τόνος ή το κοτόπουλο, ο Μέχτα επιτρέπει στον εαυτό του μερικά από τα άλλα αγαπημένα του φαγητά κατά καιρούς.

fagito

«Λατρεύω την πίτσα», λέει. «Έτσι, μια φορά κάθε δεύτερη εβδομάδα θα την επιτρέψω στον εαυτό μου, είτε την Παρασκευή το βράδυ, είτε αφού είμαι ασκηθώ». Ο Μέχτα παίζει ανταγωνιστικό τένις και του αρέσει το σκι και μια έντονη προπόνηση τον κάνει να νιώθει καλύτερα όταν τρώει κάτι σχετικά πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά ή ζάχαρη.

Σπένσερ Κρολ, γιατρός εσωτερικής ιατρικής και ειδικός σε ασθένειες χοληστερόλης/λιπιδίων, Μάρλμπορο, Νιου Τζέρσεϊ

Πρωινό: Καφές, τοστ ολικής αλέσεως με μαρμελάδα μούρα. Εναλλακτικά, τυλιγμένη βρώμη με σπόρους chia, ξηρούς καρπούς, μήλο

Μεταξύ των γευμάτων: Vegan ζωμοί για γουλιά κι αποξηραμένα φρούτα

Μεσημεριανό: Κιτ προετοιμασμένων γευμάτων από την Go Buddha (εταιρία φυτικών γευμάτων)

Δείπνο: Trader Joe’s kale gnocchi (νιόκι με βάση τα λαχανικά) με εναλλακτικό βούτυρο Smart Balance και τυρί παρμεζάνα

Εν αντιθέσει με την ιδιότητα που έχουν οι παραπάνω καρδιολόγοι, ο Κρολ είναι παθολόγος με ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη και τη θεραπεία ασθενειών της χοληστερόλης και των λιπιδίων. Όπως πολλοί από εμάς, ξεκινά τη μέρα του με καφέ, παρά την κακή του φήμη.

«Ο καφές έχει αποδειχθεί ότι έχει αντιοξειδωτική δράση», είπε. «Μέτριες ποσότητες μπορεί να μειώσουν την αρτηριακή σας πίεση, να προκαλέσουν αγγειακή χαλάρωση και διαστολή των αιμοφόρων αγγείων». Μια μέτρια ποσότητα, αν αναρωτιέστε, είναι ένα έως πέντε φλιτζάνια την ημέρα ανάλογα με το άτομο.

Το υπόλοιπο πρωινό του αποτελείται συνήθως από πολύσπορο τοστ με μαρμελάδα λίγκον (νόστιμο και υγιές μούρο, είναι πλούσιο σε οργανικά οξέα, σάκχαρα, βιταμίνες) που του αρέσει για τη σχετικά χαμηλή περιεκτικότητά της σε ζάχαρη.

Για μεσημεριανό γεύμα, έχει μια προμήθεια έτοιμα κιτ γευμάτων που παραδίδονται κατευθείαν στο γραφείο κάθε εβδομάδα. Αγοράζει αυτά τα κιτ από το Go Buddha, μια υπηρεσία κιτ για vegan γεύματα. Ο Κρολ δεν είναι χορτοφάγος, αλλά περιορίζει την πρόσληψη γαλακτοκομικών για χάρη του σακχάρου στο αίμα του και τρώει κρέας μόνο μια φορά κάθε δύο έως τρεις εβδομάδες.

 

 Aκολουθήστε μας στo Google News 

Νεότερα Άρθρα

Ο εγκέφαλος των πολύτεκνων τείνει να γερνά πιο γρήγορα

Her News

Πως να φροντίσεις το δέρμα και το σώμα σου μετά τις υπερβολές των γιορτών;

HerNews ka

Υγιεινά συστατικά που μπορείτε να προσθέσετε στο τσάι

Her News