Άνοιξαν τα σχολεία όλων των βαθμίδων στις 10 Μαΐου, βέβαια υπό προϋποθέσεις καθώς όλοι ανεξαιρέτως, για να περάσουν την είσοδο του σχολείου για 3η φορά θα πρέπει να προμηθεύονται και να κάνουν τα self-tests.
Όμως πέρα από τις υποχρεώσεις που έχουν οι μαθητές, ενδιαφέρον παρουσιάζει η ψυχική υγεία των παιδιών.
Πώς νιώθουν σχετικά με την 3η επάνοδό τους στα σχολεία; Τα παιδιά έχουν επηρεαστεί θετικά ή αρνητικά;
Στα παραπάνω ερωτήματα κλήθηκαν να απαντήσουν αποκλειστικά στο hernews.gr 6 έγκριτοι εκπαιδευτικοί!
1. «Ως μαμά της μικρής Μαργαρίτας χαμογελώ στην πρόσφατη αίσθηση που προσιδιάζει στη σχολική κανονικότητα των γενικών σχολείων! Το άγχος της μικρής μου για τη νέα συνθήκη έδωσε τη θέση του στην χαρά για τη δια ζώσης επαφή με συμμαθητές και δασκάλα. Γονείς και εκπ/κοί οφείλουμε να οργανωνόμαστε σωστά τηρώντας το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ και να ενισχύουμε την άμυνα της υγείας όλων μας! Η εκπαίδευση σημαίνει εν πρώτοις “αγκαλιά”, οπότε ευχόμαστε να βγούμε γρήγορα απ’ τη συνθήκη του κορωνοϊού. Καλή δύναμη στους Εκπ/κούς και κυρίως στους Δ/ντές και τους Σχολ. Νοσηλευτές που έχουν στους ώμους τους και τη νέα αυτή ευθύνη!»
Δρ. Αδαμαντία Ψαλλιδάκου Δ/ντρια Ειδικού ΔΣ Αυτιστικών Πειραιά
2. Η επιστροφή στα θρανία ήταν μια θετική κίνηση. Τα παιδιά ήρθαν και πάλι σε επαφή με τους συνομηλίκους τους. Γινόταν πιο συνεπή με το να ακολουθούν και να εφαρμόζουν μέτρα COVID σε χώρους εκτός σπιτιού.
Δημήτρης Δέδες Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής MSc.- Phd
Μαρία Γατζούδη Ψυχολόγος-Εκπαιδευτικός MSc ,Med
4. «Παρατήρησα ότι υπήρχε προσμονή και χαρά για την επιστροφή στη δια ζώσης μάθηση αλλά με άγχος για την προσαρμογή τους και για την διάρκεια της επιστροφής στις σχολικές ομάδες. Επίσης άρχισαν να δίνουν πληροφορίες για τους φίλους πάλι κάτι το οποίο πριν δεν γινόταν!Ξεκίνησε λοιπόν η κοινωνικοποίησή τους πάλι και άφηναν από τα λεγόμενα τους μια γεύση αισιοδοξίας και ενθουσιασμού!»
Μιράντα Γιαννούλη-Εργοθεραπεύτρια
Χριστίνα Βασσάλα-Θεατρολόγος Med
Κωνσταντίνα Καπετανοπούλου-Εκπαιδευτικός Προσχολικής Αγωγής
Τι αντιμετωπίζουν τα παιδιά:
Το μόνο σίγουρο, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, τα παιδιά που υποφέρουν περισσότερο από αυτή την κατάσταση είναι εκείνα που ήδη είχαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα.
Παιδιά με χρόνιες ασθένειες ή όσα ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και όσα έχουν αναπτυξιακές ιδιαιτερότητες.
Για παράδειγμα, ένα παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού ζει μέσα από τη ρουτίνα του και το γεγονός ότι δεν μπορεί να πάει στο σχολείο ή να κάνει τις θεραπείες του που ενδεχομένως έκανε και είναι αναγκασμένο να μένει στο σπίτι είναι μια τραυματική εμπειρία.
Ακόμα και τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται πολύ γιατί καλούνται να είναι πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή κάνοντας ένα μάθημα που δεν είναι καθόλου προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες.
Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.
Άραγε τα παιδιά ξεχνάνε εύκολα; Προσαρμόζονται εύκολα σε μια 3ηεπάνοδο στα σχολεία ; Άλλωστε κανείς δεν περιμένει ότι θα επιστρέψουμε στην προ-κορονοϊούκατάσταση.
Πολλά από όσα θεωρούσαμε δεδομένα θα έχουν αλλάξει, οι οικονομικές συνέπειες θα είναι ανυπολόγιστες, κάποιες “ειδικές” συνθήκες, όπως η τηλεργασία, θα παραμείνουν.
Να σημειωθεί ότι οριστικοποιήθηκε η παράταση της σχολικής χρονιάς και οι ημερομηνία έναρξης των πανελληνίων, ενώ οι προαγωγικές εξετάσεις δεν θα πραγματοποιηθούν.
Την ίδια ώρα, στο τραπέζι βρίσκεται η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να γίνει νωρίτερα το Σεπτέμβριο.
Ας σκεφτόμαστε θετικά και να ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, ο άνθρωπος θα νικήσει τον κορονοϊό!
Νικολέτα Γατζούδη
Ειδική Παιδαγωγός-Θεατρολόγος-Δημοσιογράφος
MSc, Med