HerNews.gr
Παιδί

3η φορά επιστροφή στα σχολεία- Πως νιώθουν τα παιδιά

Άνοιξαν τα σχολεία όλων των βαθμίδων στις 10 Μαΐου, βέβαια υπό προϋποθέσεις καθώς όλοι ανεξαιρέτως, για να περάσουν την είσοδο του σχολείου για 3η φορά θα πρέπει να προμηθεύονται και να κάνουν τα self-tests.

Όμως πέρα από τις υποχρεώσεις που έχουν οι μαθητές, ενδιαφέρον παρουσιάζει η ψυχική υγεία των παιδιών.

Πώς νιώθουν σχετικά με την 3η επάνοδό τους στα σχολεία; Τα παιδιά έχουν επηρεαστεί θετικά ή αρνητικά;

Στα παραπάνω ερωτήματα κλήθηκαν να απαντήσουν αποκλειστικά  στο hernews.gr 6 έγκριτοι εκπαιδευτικοί!

1. «Ως μαμά της μικρής Μαργαρίτας χαμογελώ στην πρόσφατη αίσθηση που προσιδιάζει στη σχολική κανονικότητα των γενικών σχολείων! Το άγχος της μικρής μου για τη νέα συνθήκη έδωσε τη θέση του στην χαρά για τη δια ζώσης επαφή με συμμαθητές και δασκάλα. Γονείς και εκπ/κοί οφείλουμε να οργανωνόμαστε σωστά τηρώντας το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ και να ενισχύουμε την άμυνα της υγείας όλων μας! Η εκπαίδευση σημαίνει εν πρώτοις “αγκαλιά”, οπότε ευχόμαστε να βγούμε γρήγορα απ’ τη συνθήκη του κορωνοϊού. Καλή δύναμη στους Εκπ/κούς και κυρίως στους Δ/ντές και τους Σχολ. Νοσηλευτές που έχουν στους ώμους τους και τη νέα αυτή ευθύνη!»

Δρ. Αδαμαντία Ψαλλιδάκου Δ/ντρια Ειδικού ΔΣ Αυτιστικών Πειραιά

2. Η επιστροφή στα θρανία ήταν μια θετική κίνηση. Τα παιδιά ήρθαν και  πάλι  σε επαφή με τους συνομηλίκους τους. Γινόταν πιο συνεπή με το να ακολουθούν και να εφαρμόζουν μέτρα  COVID σε χώρους εκτός σπιτιού.


Δημήτρης Δέδες Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής
MSc.- Phd
3. «Είναι γεγονός ότι τα παιδιά συνήθισαν πολύ τη ζωή “πίσω απ την οθόνη” και η απευθείας έκθεση και έκφραση των ιδεών και των συναισθημάτων τους σε εκπαιδευτικούς και συνομηλίκους φαίνεται πώς τους δημιούργησε μια αγωνία και ένα άγχος παραπάνω… Θεωρώ ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα έχουμε δύο γενιές παιδιών με τεράστια κενά στη μάθηση, όχι με την έννοια ότι δε θα κατέχουν την ύλη, αλλά ότι δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο του μαθητή όπως τον ξέρουμε» 
Μαρία Γατζούδη Ψυχολόγος-Εκπαιδευτικός MSc ,Med

4. «Παρατήρησα ότι υπήρχε προσμονή και χαρά για την επιστροφή στη δια ζώσης μάθηση αλλά με άγχος για την προσαρμογή τους και για την διάρκεια της επιστροφής στις σχολικές ομάδες. Επίσης άρχισαν να δίνουν πληροφορίες για τους φίλους πάλι κάτι το οποίο πριν δεν γινόταν!Ξεκίνησε λοιπόν η κοινωνικοποίησή τους πάλι και άφηναν από τα λεγόμενα τους μια γεύση αισιοδοξίας και ενθουσιασμού!»

Μιράντα Γιαννούλη-Εργοθεραπεύτρια
5. «Καθε επιστροφή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον συνέβαλλε πολύ θετικά τόσο στην ψυχολογία τους όσο και στο μαθησιακή τους εξέλιξη!»

Χριστίνα Βασσάλα-Θεατρολόγος Med
6. «Τα προαύλια των σχολείων γέμισαν φωνές. Γέλια και μια αίσθηση ελευθερίας…. Όμως οι μαθητές καλούνται να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα σαν τον μικρό πρίγκιπα που άφησε την ασφάλεια του πλανήτη του. Η μάσκα πια είναι απαραίτητο αξεσουάρ και ας κρύβει τα πιο όμορφα χαμόγελα. Τα μάτια όμως λαμπυρίζουν σαν πυγολαμπίδες….. γυρεύουν το παιχνίδι, τις σφιχτές αγκαλιές, τα γλυκά φιλιά και την ξεγνοιασιά. Μικρές τάξεις σε σχολεία, που στοιβάζονται οι φυλακισμένες ψυχές, αναγκασμένες σε απουσία συναισθήματος εξαιτίας της πανδημίας που πληγώνει….Δεν υπάρχουν γκρεμοί ούτε ρέματα….υπάρχουν μόνο ανεξερεύνητοι βυθοί και οι άξιοι βουτηχτές, νικητές θα στέψουν την υπομονή τους με τα πιο όμορφα κοράλλια» 
Κωνσταντίνα Καπετανοπούλου-Εκπαιδευτικός Προσχολικής Αγωγής

Τι αντιμετωπίζουν τα παιδιά:

Το μόνο σίγουρο, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, τα παιδιά που υποφέρουν περισσότερο από αυτή την κατάσταση είναι εκείνα που ήδη είχαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα.
Παιδιά με χρόνιες ασθένειες ή όσα ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και όσα έχουν αναπτυξιακές ιδιαιτερότητες.
Για παράδειγμα, έ
να παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού ζει μέσα από τη ρουτίνα του και το γεγονός ότι δεν μπορεί να πάει στο σχολείο ή να κάνει τις θεραπείες του που ενδεχομένως έκανε και είναι αναγκασμένο να μένει στο σπίτι είναι μια τραυματική εμπειρία.

Ακόμα και τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται πολύ γιατί καλούνται να είναι πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή κάνοντας ένα μάθημα που δεν είναι καθόλου προσαρμοσμένο στις δικές τους ανάγκες.


Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.

Άραγε τα παιδιά ξεχνάνε εύκολα; Προσαρμόζονται εύκολα σε μια 3ηεπάνοδο στα σχολεία ; Άλλωστε κανείς δεν περιμένει ότι θα επιστρέψουμε στην προ-κορονοϊούκατάσταση.

Πολλά από όσα θεωρούσαμε δεδομένα θα έχουν αλλάξει, οι οικονομικές συνέπειες θα είναι ανυπολόγιστες, κάποιες “ειδικές” συνθήκες, όπως η τηλεργασία, θα παραμείνουν.

Να σημειωθεί ότι οριστικοποιήθηκε η παράταση της σχολικής χρονιάς και οι ημερομηνία έναρξης των πανελληνίων, ενώ οι προαγωγικές εξετάσεις δεν θα πραγματοποιηθούν.

Την ίδια ώρα, στο τραπέζι βρίσκεται η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να γίνει νωρίτερα το Σεπτέμβριο.
Ας σκεφτόμαστε θετικά και να ελπίσουμε ότι
κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, ο άνθρωπος θα νικήσει τον κορονοϊό!


Νικολέτα Γατζούδη

Ειδική Παιδαγωγός-Θεατρολόγος-Δημοσιογράφος

MSc, Med

Νεότερα Άρθρα

«Ένας σκύλος σε ένα αγρόκτημα» – Ένα υπέροχο παραμύθι για παιδιά απο τη Μαριάννα Χρηστίδη

georgegsp

Οι κατασκευές των παιδιών σου μπορούν να μπουν στη διακόσμηση του σπιτιού

georgegsp

Πράγματα που μαθαίνουν τα παιδιά στους γονείς

georgegsp