Έχουν υπάρξει πολλές φορές που ως γονείς θέλετε να κάνετε το παιδί σας να σας ακούσει, να τα καταφέρετε να πετύχει και να μην υπάρχει καμία αντίρρηση. Πρόκειται λοιπόν από εκείνες τις περιπτώσεις που έχετε και οι δύο δίκιο, καθώς ο καθένας από την πλευρά του είχε σκεφτεί διαφορετικά να δράσει.
Οπότε εδώ έρχεται η σημασία των λέξεων αφού υπάρχουν κατάλληλες που αξίζει να χρησιμοποιηθούν για να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους ειδικούς παιδοψυχολόγους και οικογενειακούς συμβούλους.
-
“Πέρασες αυτό το τεστ, είσαι τόσο έξυπνος!”
Να επιβραβεύετε στο παιδί σας την προσπάθεια και όχι τόσο το αποτέλεσμα, να του δείχνετε πως αν προσπαθήσει μπορεί να επιτύχει τα πάντα αρκεί να μην τα παρατήσει και να εστιάζετε εκεί. Τα παιδιά δεν μπορούν πάντα από μόνα τους να κατανοήσουν τα βήματα που ακολούθησαν για να γράψουν καλά ή να καταφέρουν κάτι, οπότε είναι πολύ καλύτερο να στέκεστε εκεί και να του δείχνετε εσείς πως πέτυχε.
Πείτε: “Είμαι πολύ περήφανη για σένα που προσπάθησες και εργάστηκες τόσο σκληρά”, δίνοντας έτσι βαρύτητα στις ενέργειες του παιδιού που μπορεί να ελέγξει και όχι στις συνθήκες ή περιστάσεις που δεν είναι πάντα στο χέρι του.
-
“Είχες μια καλή μέρα;”
Αυτή η φράση μπορεί να μοιάζει ακίνδυνη και αυτή τη στιγμή να απορείτε γιατί υπάρχει σε αυτό το άρθρο αλλά με λίγη προσοχή θα το κατανοήσετε αμέσως. Το σημαντικό είναι να αφήνετε ελεύθερο το παιδί σας να μιλήσει για τη μέρα του και πως την αισθάνθηκε, πως ακριβώς πέρασε και τι του έκανε εντύπωση.
Μην το οδηγείτε να είναι χαρούμενο ή να έχει μια θετική απάντηση αντιθέτως οι πιο στοχευμένες ερωτήσεις όπως “Τι κάνατε την ώρα του διαλλείματος;” ή “Πώς πήγε αυτό το τεστ χημείας σήμερα;” ώστε το παιδί να μη νιώθει πίεση για το τι πρέπει να πει και εστιάζοντας σε ένα συγκεκριμένο θέμα να ανοιχτεί χωρίς φόβο. Με αυτό τον τρόπο σιγά σιγά θα χτιστεί η απαραίτητη εμπιστοσύνη ώστε το παιδί να σας ανοίγεται από μόνο του τα επόμενα χρόνια χωρίς καν ερωτήσεις.
-
“Αντιμετώπισε το”
Μην σταματάτε απότομα το παράπονο ή την γκρίνια του παιδιού σας με μια απλώς προσταγή να αντιμετωπίσουν την κατάσταση. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από “αυτιά”, θέλουν απλώς όταν νιώθουν πιεσμένα ή περίεργα να υπάρχει κάποιος που μπορεί να τα ακούσει. Δεν θέλουν απαντήσεις ή λύσεις, απλώς επιζητούν προσοχή και επιβεβαίωση ότι το συναίσθημα τους δεν είναι λάθος, δεν υπάρχουν λάθος συναισθήματα.
Το θέμα είναι να διατηρείτε τα όρια δείχνοντας του ότι το να αισθάνεται έτσι με κάτι που τον τάραξε είναι φυσιολογικό, τον στηρίζετε και προσπαθείτε αύριο να βρείτε μια λύση παρέα. Το κυριότερο είναι να του δείχνετε αποδοχή και προθυμία να κατανοήσετε τα προβλήματα του.
-
“Χαίρομαι που τελείωσε”
Πολλές φορές υπάρχουν στιγμές που νιώθετε τρομερά εξαντλημένοι με τη μέρα σας και προσπερνάτε σκηνές με το παιδί σας πηγαίνοντας απευθείας στο αποτέλεσμα μιας διαδικασίας. Με αυτό τον τρόπο όμως χάνετε συναισθήματα και χαμόγελα παρέα με το παιδί σας ενώ εκείνο ως μιμητικό ον που όλοι είμαστε αντιγράφει αυτή τη συμπεριφορά μαθαίνοντας να αποφεύγει τις δυσκολίες και να επιζητά αμέσως το πιο εύκολο και άμεσο αποτέλεσμα.
Δείξτε του πως στη ζωή δεν υπάρχουν πάντα προστάτες και κάποιες φορές δεν τα καταφέρνουμε, αλλά όταν αυτό συμβαίνει είμαστε παρέα και το αντιμετωπίζουμε μαζί για να μάθει πως η αποτυχία δεν υφίσταται και θα οδηγήσει κάπου αλλού που αξίζει περισσότερο. Μην χαίρεστε όταν ξεμπερδεύετε, χαρείτε όταν χάνεστε μέσα στο χάος της οικογένειας σας, δεν κρατάει μόνιμα και θα σας λείπει αφόρητα μετά.
ΠΗΓΗ: All4mama.gr