Η μόδα είναι αχόρταγη! Κάθε εβδομάδα μόδας, μια χούφτα από τάσεις ξεχωρίζουν. Μια χαρακτηριστική είναι η επιστροφή του στενού τζιν και της λεοπάρ στάμπας στην Indie Sleaze εκδοχή του με πρότυπο την Kate Moss τη δεκαετία του 2010.
Ωστόσο, αυτό που ξεχώρισε περισσότερο είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Αν αυτό το γκουρμέ διάλειμμα δεν είναι νέο φαινόμενο, σίγουρα φαίνεται να έχει καθιερωθεί. Τι λέει όμως για τη μόδα και τη σχέση της με το φαγητό;
Η μόδα θέλει να είναι υγιής το 2024!
Ένα μπουκέτο σπαράγγια σε μορφή τσάντας ή ραπανάκια τυπωμένα σε μπότες στο Loewe , μήλα, φράουλες και αχλάδια στο Balmain , τσαμπιά σταφύλια ραμμένα στο γιακά ενός σακακιού στο SS Daley … Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι η εμμονή της μόδας για τους οίκους και σχεδιαστές για το φθινόπωρο-χειμώνα 2024-2025. Όλοι πέρασαν υπέροχα στολίζοντας τη συλλογή τους με λεπτομέρειες δανεισμένες από υγιεινές τροφές, όλα με διασκεδαστικό και εντυπωσιακό τρόπο.
Για κάποιους, όπως ο Olivier Rousteing , η ανάδειξη αυτής της τάσης στην πασαρέλα φαινόταν προφανής: ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε από την πατρίδα του, το Μπορντό, όπου το τσαμπί των σταφυλιών κυριαρχεί σαν έμβλημα και από τη θετή μητέρα του.
Για άλλους, όπως ο Jonathan Anderson για το Loewe , η έμπνευση από φρούτα και λαχανικά είναι ένας τρόπος να μεταμορφώσεις το συνηθισμένο σε εξαιρετικό. Κάθε σεζόν, ο σχεδιαστής βασίζεται στην τρελή ικανότητά του να μετατρέπει καθημερινά αντικείμενα σε εξαιρετικά μοντέρνα κομμάτια.
Τι λέει αυτό το φαινόμενο για την κοινωνία μας;
Ωστόσο, το 2024, η μόδα θέλει να είναι υγιής, όπως και τα τρόφιμα που αναδεικνύει. Η έκρηξη αυτού του φαινομένου μπορεί να εξηγηθεί ιδιαίτερα από τη δύναμη του Gen Z , της τρέχουσας γενιάς πίσω από την τρέλα δεκάδων νέων τάσεων μόδας και ομορφιάς που αναδύονται καθημερινά σε κοινωνικά δίκτυα όπως το TikTok.
Πολλά από αυτά παίρνουν ονόματα που σχετίζονται με το φαγητό: ας αναφέρουμε την αισθητική Tomato Girl ή την τέχνη του συνδυασμού ομορφιάς με την υπογραφή dolce vita της μεγάλης γαλάζιας θάλασσας, το Lemon girl ή την αισθητική Vanilla girl , που συνδυάζει πολυτέλεια, απαλές αποχρώσεις και ζεστασιά.Στη μόδα, όπως για τη νεολαία, η άντληση έμπνευσης από ή η καλλιέργεια φρούτων και λαχανικών είναι επίσης ένας τρόπος για να ξεκινήσεις μια επιστροφή στη φύση, λίγο σαν το cottagecore , αυτή η τάση που συνάδει με την αργή ζωή , έναν τρόπο αμφισβήτησης των προτεραιοτήτων και επανασύνδεσης την παρούσα στιγμή.
Πρεσβεύει έτσι την επιστροφή στις πηγές και τη φύση, σε αντίθεση με τη φρενίτιδα της σύγχρονης κοινωνίας. Εντοπίστηκε στις πασαρέλες αυτή τη σεζόν, το νέο φαινόμενο της υγιεινής διατροφής , ασφαλές και θετικό για την υγεία, αναδεικνύει το γεγονός ότι ζούμε σε μια αβέβαιη περίοδο: υπομένουμε δύο πολέμους και μια οικονομική κρίση που δεν τελειώνει ποτέ… Από αυτό μάλιστα, Η Gen Ζ βρίσκει καταφύγιο στα απλά πράγματα στη ζωή γιατί θέλει να επικεντρωθεί ξανά σε αυτό που αισθάνεται καλά.
Το φαγητό είναι ζωή, μια θεμελιώδης ανάγκη για ικανοποίηση.
Παραδόξως, για τη σημερινή γενιά και τους δημιουργούς περιεχομένου, το φαγητό φαίνεται να έχει γίνει η «νέα πολυτέλεια».
Το φαγητό στην καρδιά της μόδας δεν είναι και τόσο νέο
Το 2024, οι δημιουργοί παίζουν την κάρτα της υγιεινής διατροφής ως θετική απάντηση σε ερωτήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον. Στη δεκαετία του 2010, οι πιο σημαντικοί οίκοι μόδας άντλησαν ήδη έμπνευση από το φαγητό για να αναπτύξουν τις συλλογές τους. Για το φθινόπωρο-χειμώνα 2024-2025, ο Jeremy Scott , τότε επικεφαλής των συλλογών Moschino , υπέγραψε μια επίδειξη μόδας που δημιουργήθηκε ως σάτιρα για την καταναλωτική κοινωνία, αναδεικνύοντας τον γίγαντα του fast food , McDonald’s.Παρέδωσε έτσι μια λαμπρή, εκθαμβωτική και έξυπνη κολεξιόν, όπου τα χρυσά τόξα της αλυσίδας burger είχαν διαμορφωθεί εκ νέου για να γίνουν η εμβληματική καρδιά της μάρκας.
Dua Lipa: Σάρωσε στα Brit Awards με τρεις μοναδικές εμφανίσεις