Πολλές εταιρείες και οργανισμοί επιδιώκουν να αναπτύξουν στρατηγικές για να εξασφαλίσουν ότι οι υπάλληλοί τους ενεργούν με ηθικό τρόπο. Μερικές φορές, ένας υπάλληλος μπορεί να ενεργεί ανήθικα και ο οργανισμός είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της κατάστασης με σεβασμό. Εάν ενδιαφέρεστε για το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας σας, μπορεί να επωφεληθείτε από το να μάθετε περισσότερα σχετικά με την ηθική συμπεριφορά στον χώρο εργασίας.
Σε αυτό το άρθρο, ορίζουμε την ηθική συμπεριφορά και παρέχουμε παραδείγματα τόσο ηθικής, όσο και ανήθικης συμπεριφοράς.
Τι είναι η ηθική συμπεριφορά;
Η ηθική συμπεριφορά στον χώρο εργασίας συνήθως αναφέρεται σε ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών που καθορίζουν το πρότυπο ηθικής και δεοντολογικής συμπεριφοράς που αναμένεται σε μια εταιρεία ή έναν οργανισμό. Αυτές οι οδηγίες συχνά επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, τους πελάτες και την ηγεσία της εταιρείας. Οι ισχυρές δεοντολογικές κατευθυντήριες γραμμές προωθούν την υγιή, θετική και σοφή συμπεριφορά, η οποία μπορεί να ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να ενεργούν με ακεραιότητα κατά την εργασία
Για να κατανοήσετε καλύτερα τι σημαίνει να ενεργείτε ηθικά στο χώρο εργασίας, ακολουθούν μερικά διαφορετικά παραδείγματα.
Επίλυση μιας σύγκρουσης
Όταν επιλύετε μια σύγκρουση μεταξύ δύο ατόμων στο χώρο εργασίας, είναι σημαντικό να επιδιώκετε την επίλυση με ηθικό και βιώσιμο τρόπο. Δεδομένου ότι είναι πιθανό οι άνθρωποι σε μια σύγκρουση να συνεχίσουν να συνεργάζονται μετά την επίλυση, μια μόνιμη και ουσιαστική λύση είναι η καλύτερη. Γ
Ενεργώντας με προσοχή
Μερικές φορές, η ηθική συμπεριφορά είναι ένας συνδυασμός μικρών ενεργειών που καταλήγουν σε θετικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, φανταστείτε ότι ένας υπάλληλος καταστήματος βοηθά έναν πελάτη κατά τη διάρκεια της τελευταίας μισής ώρας που είναι ανοιχτό το κατάστημα. Ενώ βοηθά τον πελάτη, ο υπάλληλος μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι ο πελάτης χρειάζεται περισσότερα από τριάντα λεπτά. Αντί να ζητήσει από τον πελάτη να φύγει, ο υπάλληλος μπορεί να ενεργήσει με προσοχή παρέχοντας τη βοήθεια που χρειάζεται ο πελάτης, ακόμα κι αν καταλήξει να κλείσει το κατάστημα με λίγα λεπτά καθυστέρηση.
Παραδείγματα ανήθικης συμπεριφοράς
Παρόμοια με την ηθική συμπεριφορά, οι εργαζόμενοι μπορεί περιστασιακά να ενεργούν ανήθικα. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα ανήθικης συμπεριφοράς στον χώρο εργασίας.
Φεύγοντας νωρίς από τη δουλειά
Όταν μια εταιρεία έχει ασαφείς ή ανείπωτες προσδοκίες σχετικά με τα ρεπό και τις ώρες εργασίας, ένας υπάλληλος μπορεί να ενεργήσει ανήθικα. Για παράδειγμα, ένας υπάλληλος μπορεί να ισχυριστεί ότι πρέπει να συναντήσει έναν πελάτη εκτός γραφείου κοντά στο τέλος της εργάσιμης ημέρας. Αντί να παρευρεθεί σε μια συνάντηση πελάτη, ο υπάλληλος φεύγει νωρίς από το γραφείο και πηγαίνει σπίτι.
Για να αποφευχθεί αυτό το είδος συμπεριφοράς, μια εταιρεία μπορεί να αναπτύξει εκτενείς διαδικασίες και πολιτικές για συναντήσεις εκτός γραφείου. Αυτές οι πολιτικές μπορούν να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους να είναι ειλικρινείς σχετικά με τα προγράμματά τους και να έχουν ακεραιότητα όσον αφορά τις ώρες εργασίας τους.
Παίρνοντας τα εύσημα για τη δουλειά των άλλων
Μερικές φορές, ένας υπάλληλος μπορεί να αποφασίσει να λάβει τα εύσημα για την εργασία που δεν ολοκλήρωσε. Για παράδειγμα, φανταστείτε μια ομάδα εργαζομένων να δημιουργεί ένα σχέδιο μάρκετινγκ για να το παρουσιάσει σε έναν πιθανό πελάτη. Ο διευθυντής μάρκετινγκ δεν βοήθησε στο σχεδιασμό και τη δημιουργία του σχεδίου. Ωστόσο, στη συνάντηση με τον πελάτη, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ διεκδικεί την αποκλειστική ευθύνη για τη δημιουργία του σχεδίου.
Για να αποφευχθεί αυτό το είδος συμπεριφοράς στην εργασία, μια εταιρεία μπορεί να καλλιεργήσει μια κουλτούρα ενθάρρυνσης, εκτίμησης και επιβεβαίωσης. Είναι σημαντικό κάθε εργαζόμενος να έχει την ευκαιρία να λάβει αναγνώριση για την εργασία του.