HerNews.gr
Διεθνή

NASA: Ανακάλυψε χριστουγεννιάτικο δέντρο να λάμπει στο διάστημα – ΦΩΤΟ

Την Τρίτη, η NASA ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε το NGC 2264, ένα σμήνος νεαρών αστεριών που μοιάζει παράξενα με το σχήμα ενός χριστουγεννιάτικου δέντρου που περιβάλλεται από λαμπερά φώτα.

Περιέχοντας αστέρια των οποίων η ηλικία είναι μεταξύ 1 και 5 εκατομμυρίων ετών, το «Χριστουγεννιάτικο Δέντρο Σμήνος» βρίσκεται στον Γαλαξία μας, περίπου 2.500 έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Αποκαλύπτοντας μια σύνθετη εικόνα του νέου “δέντρου”, η NASA είπε στον ιστότοπό της ότι «τα αστέρια στο NGC 2264 είναι μικρότερα και μεγαλύτερα από τον Ήλιο, από μερικά με λιγότερο από το ένα δέκατο της μάζας του Ήλιου σε άλλα που περιέχουν περίπου επτά ηλιακές μάζες».

Η NASA βρίσκει ένα σύμπλεγμα χριστουγεννιάτικου δέντρου να λάμπει στους ουρανούς Δείτε εκπληκτικές φωτογραφίες«Τα μπλε και άσπρα φώτα είναι νεαρά αστέρια που εκπέμπουν ακτίνες Χ που ανιχνεύθηκαν από το Παρατηρητήριο ακτίνων Χ Chandra της NASA», πρόσθεσε ο οργανισμός. «Οπτικά δεδομένα από το τηλεσκόπιο WIYN 0,9 μέτρων του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών στο Kitt Peak δείχνουν αέριο στο νεφέλωμα με πράσινο χρώμα, που αντιστοιχεί στις «πευκοβελόνες» του δέντρου και τα υπέρυθρα δεδομένα από το Two Micron All Sky Survey δείχνουν αστέρια στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο στα λευκά».

Η NASA χαρακτήρισε νεαρά αστέρια όπως αυτά που βρίσκονται σε αυτό το σμήνος ως «πτητικά» και «υποβάλλονται σε ισχυρές εκλάμψεις σε ακτίνες Χ και άλλους τύπους παραλλαγών που παρατηρούνται σε διαφορετικούς τύπους φωτός».

Μια κινούμενη έκδοση της σύνθετης εικόνας δείχνει φώτα που αναβοσβήνουν, αλλά αυτό δημιουργήθηκε τεχνητά για να δείξει τη θέση των αστεριών που φαίνονται στις ακτίνες Χ.

«Στην πραγματικότητα, οι παραλλαγές των αστεριών δεν είναι συγχρονισμένες», είπε το πρακτορείο.

Η προκύπτουσα σύνθετη εικόνα προσφέρει μια αφθονία λεπτομέρειας μέσω του συνδυασμού και των δύο διαστημικών τηλεσκοπίων, είπε η NASA, προσθέτοντας: «Περιλαμβάνει μια αφθονία γαλαξιών έξω από το σμήνος και ένα καταιγισμό πηγών που ποικίλλουν με την πάροδο του χρόνου, πιθανότατα λόγω του βαρυτικού φακού – της παραμόρφωσης και ενίσχυση του φωτός από μακρινές πηγές φόντου».

Το MACS0416 έχει ονομαστεί «Χριστουγεννιάτικο Δέντρο Γαλαξίας Σμήνος» επειδή «είναι τόσο πολύχρωμο και λόγω αυτών των φώτων που τρεμοπαίζουν που βρίσκουμε μέσα του. Μπορούμε να δούμε παροδικά γεγονότα παντού», δήλωσε ο Haojing Yan από το Πανεπιστήμιο του Missouri στην Κολούμπια και συγγραφέας μιας μελέτης που περιγράφει λεπτομερώς τα επιστημονικά αποτελέσματα.

Νεότερα Άρθρα