HerNews.gr
Διεθνή

Ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ Γιώργος Βάλλης, μας εξηγεί τι μπορεί να προκάλεσε τη σύγκρουση των φορτηγών πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα

Ένας άνδρας βρέθηκε νεκρός μετά τη βύθιση ενός βρετανικού πλοίου στα ανοικτά των ακτών της Γερμανίας μετά από σύγκρουση με άλλο σκάφος.

Άλλοι δύο έχουν διασωθεί και πολλοί ακόμη αγνοούνται μετά τη σύγκρουση των δύο φορτηγών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου του Verity, με προορισμό την Αγγλία, με τις αρχές να διεξάγουν τεράστια επιχείρηση για τον εντοπισμό τους.

Αρκετά άλλα σκάφη και ένα ελικόπτερο του γερμανικού πολεμικού ναυτικού βρίσκονται επίσης στο σημείο καθώς το σωστικό πλοίο Hermann Marwede (στη φωτογραφία) συντονίζει την έρευνα.
Αρκετά άλλα σκάφη και ένα ελικόπτερο του γερμανικού πολεμικού ναυτικού βρίσκονται επίσης στο σημείο καθώς το σωστικό πλοίο Hermann Marwede (στη φωτογραφία) συντονίζει την έρευνα

Το Verity και το Polesie συγκρούστηκαν γύρω στις 5 το πρωί της Τρίτης, περίπου 14 μίλια μακριά από τις ακτές του γερμανικού νησιού Χέλγκολαντ και ακόμη δεν είναι σαφές πώς συνετρίβη.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών Γιώργος Βάλλης, μιλά στο HerNews για τη σύγκρουση που σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο είναι ένα απο τα χειρότερα ναυτιλιακά ατυχήματα στην πρόσφατη ιστορία της Γερμανίας.

«Σύμφωνα με την Υπηρεσία Αντιμετώπισης Έκτακτων Καταστάσεων στη θάλασσα, τα δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν στον γερμανικό όρμο μεταξύ των νησιών Χέλγκολαντ και Λάνγκεουντ. Δεν ήταν άμεσα σαφές τι είδους εμπορεύματα μετέφεραν τα δύο πλοία», μας λέει αρχικά ο Γιώργος Βάλλης.

Και προσθέτει: «Το «Verity» με βρετανική σημαία που εκτελούσε δρομολόγιο από τη Βρέμη της Γερμανίας προς το Ιμινγχαμ της Αγγλίας, έχει ήδη βυθιστεί, ενώ το Polesie, μήκους 190 μέτρων και πλάτους 28,5 μέτρων, με 22 επιβαίνοντες, πλέει ακόμα. Εν τω μεταξύ, το Polesie, νηολογημένο στις Μπαχάμες, εξακολουθεί να επιπλέει με 22 μέλη του πληρώματος στο πλοίο.

Αδιευκρίνιστα παραμένουν τα αίτια της σύγκρουσης, αλλά και τι είδους εμπορεύματα μετέφεραν τα δύο πλοία. Ένας άνθρωπος διασώθηκε από τη θάλασσα και έχει διακομιστεί στο νοσοκομείο, ενώ πολλοί συνεχίζουν να αγνοούνται, σύμφωνα με την ανακοίνωση».

Υπάρχει πιθανότητα να συντέλεσαν οι ισχυροί άνεμοι για το συμβάν;

«Με αυτές τις συνθήκες και σε αυτές τις περιοχές δεν θεωρούμε ότι το κριτήριο είναι λόγω των ανέμων, δηλαδή ότι είναι φυσιολογικό σε ανοιχτή θάλασσα να γίνει τέτοια σύγκρουση δύο τόσο μεγάλων καραβιών.

Θεωρούμε πως έχει γίνει λάθος χειρισμός και σε συνδυασμό με τα τόσο δύσκολα καιρικά φαινόμενα, ενδεχομένως ήταν δύσκολο να αποφευχθεί. Όχι όμως ότι το αίτιο είναι ο άνεμος και οι συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.
Φαίνεται, αυτό βέβαια θα το δείξει η ανάκριση και οι αρχές που εξετάζουν το συμβάν, ότι είναι λάθος χειρισμός βάρδιας ή αξιωματικού φυλακής ή του ανθρώπου που ήταν πάνω στη γέφυρα και σε συνδυασμό με αυτές τις συνθήκες προήλθε το ατύχημα.
Λόγω των καιρικών συνθηκών και μόνο, δεν συντρέχει λόγος ώστε να συμβεί κάτι τέτοιο», τονίσει ο Γιώργος Βάλλης.

Τέλος ο πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ι.Ε.Θ μας εξηγεί τι είναι τα φορτηγά πλοία και ποια η χρησιμότητά τους

«Το φορτηγό πλοίο είναι ένα μεγάλο πλοίο, που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Είναι επίσης γνωστοί ως μεταφορείς.

 Είναι το κύριο μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων διεθνώς. Κατά συνέπεια, είναι το ευρύτερα χρησιμοποιούμενο μέσο μεταφοράς λόγω της ευκολίας μεταφοράς υλικών και του χαμηλού κόστους του. Τα περισσότερα από τα πλοία που πλοηγούνται στους ωκεανούς είναι φορτηγά πλοία».

Γενικό φορτηγό πλοίο

«Το γενικό φορτηγό πλοίο είναι ένα βασικό πλοίο που μπορεί να μεταφέρει παλετοποιημένα και συσκευασμένα εμπορεύματα. Αυτά είναι μικρά σε μέγεθος, σε σύγκριση με άλλα σκάφη όπως πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που μπορούν να μεταφέρουν τον ίδιο τύπο εμπορευμάτων. Έχουν τους δικούς τους γερανούς που χρησιμοποιούνται για φόρτωση και εκφόρτωση σε λιμάνια.Μεταξύ των προϊόντων που μεταφέρουν είναι μεταξύ άλλων τρόφιμα, χημικά προϊόντα, υποδήματα, ρούχα, έπιπλα».

Φορτηγό πλοίο

«Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ο τύπος πλοίου που έχει σχεδιαστεί για την εκμετάλλευση των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. Αυτά μεταφέρουν το φορτίο σε εμπορευματοκιβώτια, με τυπικά μέτρα σύμφωνα με τα πρότυπα ISO. το πιο δημοφιλές είναι το 20 πόδια. Επιπλέον, χάρη στη δημοτικότητα αυτής της μορφής, είναι πολύ αυτοματοποιημένη και η φόρτωση και εκφόρτωση γίνεται με γερανούς ατσάλινων σκελετών. Μπορούν να μεταφέρουν τυχόν ξηρά αγαθά μέσω της διαδικασίας εμπορευματοκιβωτίων».

Βυτιοφόρα

«Όπως υποδηλώνει το όνομά τους, τα πετρελαιοφόρα είναι δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και των παραγώγων του.
Αυτές είναι βασικά μεγάλες, πλωτές δεξαμενές που μπορούν να μεταφέρουν έως και 2 εκατομμύρια βαρέλια. Ομοίως, μπορούν να προσαρμοστούν για τη μεταφορά οποιουδήποτε υγρού φορτίου».

Χύδην μεταφορείς

«Οι χύδην μεταφορείς μπορούν να μεταφέρουν οποιοδήποτε ξηρό φορτίο χύδην, όπως δημητριακά, τσιμέντο και μέταλλα. Έχουν μεγάλες αποθήκες, καθώς και γερανούς σε σχήμα κουταλιού».

Σκάφη Reefer

«Αυτά τα πλοία μεταφέρουν αλλοιώσιμα εμπορεύματα που απαιτούν μεταφορά ελεγχόμενης θερμοκρασίας. Όπως και ο μεταφορέας χύδην, είναι κατασκευασμένοι με διαφορετικές μεγάλες αποθήκες. Αυτό ισχύει για προϊόντα όπως φρούτα, λαχανικά και κρέας»Το κρουαζιερόπλοιο P&O Iona (στη φωτογραφία) βοηθά στην αποστολή έρευνας και διάσωσης για την εύρεση των αγνοούμενων μελών του πληρώματος

 

Roll-on roll-off πλοία

«Τα σκάφη Ro-ro είναι ειδικά σχεδιασμένα για τη μεταφορά τροχοφόρων οχημάτων οποιουδήποτε τύπου. Αυτά περιλαμβάνουν βιομηχανικά οχήματα, καθώς και φορτηγά που μπορούν να μεταφέρουν το δικό τους φορτίο. Ομοίως, έχουν σχεδιαστεί με πλατφόρμες για την κίνηση των οχημάτων, καθώς και για να οδηγούνται μέσα στο σκάφος χωρίς ενόχληση».

Σκάφη πολλαπλών χρήσεων

«Τέλος, τα δοχεία πολλαπλών χρήσεων έχουν σχεδιαστεί για να συνδυάζουν όλες τις παραπάνω μεθόδους. Δηλαδή, είναι υβρίδια που μπορούν να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια και φορτίο χύδην, για παράδειγμα.

Υπάρχουν επίσης εκείνα που μεταφέρουν τροχοφόρα οχήματα, καθώς και επιβάτες ή εμπορευματοκιβώτια», δηλώνει κλείνοντας ο Γιώργος Βάλλης.

Γιωργος Βαλλης
(Πρόεδρος ΠΕΠΙΕΘ-PUPYC)
Facebook
Instagram
YouTube

Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ιδιωτικών & Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ-PUPYC)
Facebook
Instagram
Site

 Aκολουθήστε μας στo Google News

 

Νεότερα Άρθρα

Meghan Markle: Συνεργάζεται με την αγαπημένη της εταιρία για φιλανθρωπικό σκοπό

HerNews ka

Οι Ιταλοί που αγαπούν τον Πούτιν – «..Ένας έρωτας που δεν έχει τελειώσει»

Her News

Η «Πλατινένια πουτίγκα» της Βασίλισσας Ελισάβετ – 5.000 πουτίγκες στον διαγωνισμό του παλατιού

Her News