HerNews.gr
Health

Ο εκπληκτικός τρόπος για να φάτε πατάτες χωρίς να αυξήσετε τον γλυκαιμικό δείκτη

Oι κρύες βραστές πατάτες είναι μία από τις καλύτερες τροφές για την υγεία του εντέρου, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ο λόγος για τον οποίο οι κρύες πατάτες είναι τόσο χρήσιμες για τη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος στο έντερο είναι ο τύπος αμύλου που περιέχουν: ένα άμυλο που είναι ανθεκτικό στην πέψη. Το ανθεκτικό άμυλο είναι σημαντικό για την υποστήριξη πολλών πτυχών της υγείας και της ευεξίας μας, από την εντερική λειτουργία , πέψη και απορρόφηση θρεπτικών συστατικών, μέχρι την αποτελεσματική λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Αυτό σημαίνει ότι περνά από το λεπτό έντερο στο παχύ έντερο, άθικτο και χωρίς να διασπάται από το σώμα. Τα διατροφικά του οφέλη στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από τα βακτηριακά μικρόβια του παχέος εντέρου.Ανθεκτικό άμυλο και καλά βακτήρια

Όταν μαγειρεύονται οι πατάτες, το ανθεκτικό άμυλο γίνεται ενεργό, δηλαδή επεξεργάζεται από τον οργανισμό με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο: μετατρέπεται σε γλυκόζη και στη συνέχεια απορροφάται. Η ανατροπή; Εάν οι πατάτες μαγειρευτούν και στη συνέχεια αφεθούν να κρυώσουν, το ενεργό άμυλο μετατρέπεται ξανά σε ανθεκτικό άμυλο, σε μια διαδικασία γνωστή ως αναδρομική διάσπαση.

Όταν αυτό το άμυλο φτάσει στο παχύ έντερο αρχίζει να ζυμώνεται, βοηθώντας στη δημιουργία μεγάλης ποσότητας καλών βακτηρίων. Εκτός από την αύξηση του αριθμού των βακτηρίων, λειτουργεί και ως πρεβιοτικό, θρέφοντας τα υπάρχοντα βακτήρια.

Τα πρεβιοτικά τρόφιμα είναι σημαντικά για τη θρέψη και την υποστήριξη της ανάπτυξης ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο, όπως οι γαλακτοβάκιλλοι και τα bifidobacteria. Όταν αναλογιστείτε ότι τα ανθεκτικά άμυλα και οι ζυμωμένες ίνες τρέφουν το 90% των κυττάρων (σε σύγκριση με τα περισσότερα άλλα τρόφιμα που τρέφουν το υπόλοιπο 10%), καταλαβαίνετε γιατί είναι εξαιρετικά ωφέλιμο να τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.Άλλα οφέλη για τον οργανισμό

 

Εκτός από τη βελτίωση της υγείας του περιβάλλοντος του παχέος εντέρου, το ανθεκτικό άμυλο επηρεάζει το σώμα με άλλους τρόπους. Μόλις αφομοιωθεί από βακτήρια, το άμυλο σχηματίζει ενώσεις που περιλαμβάνουν αέρια και λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, όπως το βουτυρικό, το οποίο είναι μια εξαιρετική πηγή ενέργειας για τα κύτταρα του παχέος εντέρου.

Η διατήρηση της υγείας του παχέος εντέρου δεν είναι μόνο σημαντική για τη βελτίωση της πέψης και των πεπτικών καταστάσεων όπως η δυσκοιλιότητα, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, της τέταρτης κύριας αιτίας θανάτου από καρκίνο παγκοσμίως.

Τα λιπαρά οξέα που δεν χρησιμοποιούνται απευθείας από τα κύτταρα του παχέος εντέρου ταξιδεύουν στη συνέχεια στο υπόλοιπο σώμα, όπου παίζουν σημαντικό αντιφλεγμονώδες ρόλο.

Πώς να καταναλώνετε κρύες βραστές πατάτες

Ο συνδυασμός κρύας πατάτας με kimchi είναι ένα πιάτο φιλικό προς το έντερο, καθώς το το πρεβιοτικό στις πατάτες μπορεί να λειτουργήσει ως τροφή για τα προβιοτικά βακτήρια που υπάρχουν στο kimchi. Οι κρύες πατάτες είναι επίσης ευέλικτες και μπορούν να συμπεριληφθούν στη σαλάτα με την πρωτεΐνη της επιλογής σας, είτε είναι κρέας είτε με βάση τα λαχανικά, και θα λειτουργούν πάντα καλά.

Πατατοσαλάτα

Ο απλούστερος τρόπος για να καταναλώσετε κρύες πατάτες είναι σε σαλάτα, με πολλούς τρόπους: με ελαιόλαδο, μπαχαρικά και αρωματικά βότανα και με ποικιλία συστατικών, όπως πράσινα φασόλια, λωρίδες κοτόπουλου, βραστά αυγά, νιφάδες παρμεζάνας, τόνο ή σκουμπρί.

Άγριο σκόρδο: Ένας ευεργετικός θησαυρός της φύσης

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Ύπνος: Πως θα απομονώσεις αποτελεσματικά τους ενοχλητικούς ήχους;

Her News b

Ένα μήλο την ημέρα …ξέρεις!

Her News

Προβλήματα στον ύπνο; 6 συμβουλές για να κοιμάστε ήρεμα & “βαθιά”

Her News