HerNews.gr
Health

Απογευματινός καφές: Τι μας προκαλεί;

Όλοι μας απολαμβάνουμε ένα απογευματινό καφεδάκι είτε με πάρεα, είτε μόνοι μας. Ο καφές είναι ιδέα και απόλαυση αλλά ξέρεις τι μπορεί να προκαλέσει στο σώμα μας; Είναι καλός ως προς την κατανάλωση;  Τελικά, τι μας προκαλεί ο απογευματινός καφές;

Ο απογευματινός καφές μπορεί να γυρίζει το ρολόι του σώματος έως και 40 λεπτά πίσω, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Το ρολόι του σώματος ή ο κιρκαδιανός ρυθμός, λειτουργεί σε κάθε κύτταρο του σώματος, “ανάβοντας” και “σβήνοντας” τα γονίδια σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, για να μας επιτρέψει να προσαρμοστούμε στον εξωτερικό κύκλο της ημέρας και νύχτας.

Η ορμόνη μελατονίνη, η οποία κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται υπνηλία, απελευθερώνεται μετά από ορισμένα ερεθίσματα, όπως η εξασθένιση του φωτός.

Η διακοπή του ρυθμού του βιολογικού ρολογιού εξαιτίας της εργασίας με βάρδιες ή εξαιτίας του jet lag, μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες διαταραχές ύπνου με αλυσιδωτές επιπτώσεις, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2, νόσο Alzheimer και ορισμένες ψυχιατρικές παθήσεις.

Φαίνεται ότι το να πίνει κανείς ένα διπλό espresso 3 ώρες πριν πέσει για ύπνο, μπορεί να γυρίσει πίσω το βιολογικό του ρολόι έως και μια ώρα, καθυστερώντας έτσι την άνοδο του επιπέδου της μελατονίνης του. Ο απογευματινός καφές δηλαδή μας προκαλεί ανησυχία..

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να είχε σημαντικές επιπτώσεις για μια σειρά από διαταραχές ύπνου σε μια εποχή, όπου περισσότερο από το 25% του πληθυσμού των ΗΠΑ δεν κοιμάται αρκετά, ενώ σχεδόν το 10% πάσχει από χρόνια αϋπνία, σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC).

Η έκθεση, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science Translational Medicine, περιγράφει ένα πείραμα στο οποίο πέντε άνθρωποι κλήθηκαν να ζήσουν σε ένα εργαστήριο για 49 μέρες χωρίς ρολόι και χωρίς να ξέρουν αν έξω είναι μέρα ή νύχτα.

Οι συμμετέχοντες στο πείραμα εκτέθηκαν σε έντονο ή χαμηλό φωτισμό. Σημειώνουμε ότι το έντονο φως, όπως και η καφεΐνη, είναι γνωστό ότι είναι ένα ερέθισμα που επιμηκύνει το κιρκαδιανό ρυθμό.

Στους συμμετέχοντες δόθηκε είτε καφεΐνη – το ισοδύναμο ενός διπλού εσπρέσο – είτε ένα placebo 3 ώρες πριν πάνε για ύπνο. Στη συνέχεια, το σάλιο τους στη συνέχεια εξετάστηκε για να δουν πόσο μελατονίνη είχε παραχθεί.

Τα επίπεδα της μελατονίνης αποδείχθηκε ότι ανέβαιναν 40 λεπτά αργότερα από τα επίπεδα μελατονίνης εκείνων που είχαν πάρει το placebo. Αυτό αντιστοιχεί σε μια αλλαγή του βιολογικού ρολογιού περίπου στο μισό από ό,τι προκαλεί το έντονο φως.

Για να επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα, μια ομάδα Βρετανών ερευνητών προσέθεσαν καφεΐνη σε ανθρώπινα κύτταρα σε εργαστήριο, και βρήκαν και εκεί, ότι ο κιρκαδιανός ρυθμός είχε καθυστερήσει.

Πηγή:ipop.gr

 

Νεότερα Άρθρα

Άφτρες στο στόμα: Όσα θες να ξέρεις

HerNews kv

Σημάδια που φανερώνουν ότι έχετε έλλειψη σιδήρου

HerNews kv

Γιατί πρέπει να κοιμόμαστε χωρίς εσώρουχα;

Her News m

Leave a Comment