HerNews.gr
Γνώμες

Γιατί τόσος πανικός με την ταινία «Barbie»;

Αλήθεια με έχει εντυπωσιάσει αυτή η τόσο εκτεταμένη μαζική υστερία που έχει δημιουργηθεί με αφορμή την ταινία Βarbie!

Προσωπικά την είδα και έτσι έχω άποψη επί του θέματος την οποία θα καταθέσω, κυρίως γιατί θεωρώ ότι οι ψυχολόγοι οφείλουμε να έχουμε λόγο γύρω από τα θέματα που αγγίζουν ένα ευρύ μέρος της κοινωνίας. 

Γράφει ο ψυχολόγος Πάνος Πλουμίδης

Κριτική ταινίας

Η ταινία κατά τη γνώμη μου δεν ήταν κακή, ούτε όμως και καλή. Ήταν μια ταινία που κυλούσε ομαλά και αρκετά ευχάριστα για το θεατή, ένα σχετικά καλογραμμένο σενάριο που όμως, θα έλεγα ότι από την αρχή ήταν εντελώς προβλέψιμο ως προς την έκβαση του.
Η μάχη των δύο φύλων σε πρώτο πλάνο, οι αντρικές και γυναικείες συμμαχίες παρούσες καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας η οποία προσπαθώντας να θίξει τον στερεοτυπικό τρόπο αντίληψης των δύο φύλων έπεφτε στη παγίδα να δημιουργεί και η ίδια στεροτυπικές σκηνές και φράσεις σε σημείο που από ευχάριστη η ταινία έγινε αρκετά βαρετή, κατά τη γνώμη μου.
Ταυτόχρονα προσπαθώντας να δημιουργήσει αντιπρότυπα στο πως αντιλαμβανόμαστε τα δύο φύλα, μας ανάγκαζε από την άλλη να συμπαθήσουμε και αν εστιάσουμε κυρίως στους δύο στερεοτυπικούς πρωταγωνιστές οπότε και έτσι απέτυχε κατά τη γνώμη μου το στόχο της γινόμενη άλλη μια εύπεπτη ταινιούλα β’ διαλογής που δεν απέφυγε να γίνει βαρετή, προβλέψιμη και κλισέ.

Η ταινία ήταν μια καλή ιδέα που όμως χάθηκε και εξαντλήθηκε στη πορεία.

Παρόλα αυτά θα πρότεινα κάποιος να τη δει για να τεστάρει κυρίως αν ο τρόπος σκέψης του είναι ή όχι στεροτυπικός.

Από την ταινία έλειπε η ομόφυλη Barbie, η Barbie με ειδικές δεξιότητες και η  barbie με χαμηλό εισόδημα άρα η ταινία και μόνο γι αυτό το λόγο απέτυχε στο σκοπό της.

Η μαζική υστερία

Αρχικά να πω ότι πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να επηρεαζόμαστε από το γενικό κλίμα που δημιουργεί μια κατάσταση.
Η Barbie πέτυχε το σκοπό της όχι γιατί ήταν μια φοβερή ταινία αλλά γιατί έπεισε τους influencers να ασχοληθούν μαζί της.

Έστησε πολύ έξυπνα τα κουτιά Barbie σε μεγάλα εμπορικά κέντρα σαν δόλωμα προς μαζική κατανάλωση, όλοι φωτογραφήθηκαν σε αυτά και έτσι η ταινία πήρε την προσοχή που ήθελε να πάρει χωρίς όμως τίποτα να επιβεβαιώνει τη πραγματική της ποιότητα.

Barbie

Έτσι το θέμα ξέφυγε από τη συζήτηση περί στερεοτύπων και έγινε πάλι μια μαζική εικονομανία άρα ακόμη μια στερεοτυπική συμπεριφορά που μαζοποίησε την κοινή γνώμη. 

Κατά τη προσωπική μου θέση για να αποφύγουμε να σκεφτόμαστε στερεοτυπικά δε χρειαζόμαστε καμία ροζ ταινία να μας το υποδείξει. 
Ας ξεκινήσουμε με το να μη κρίνουμε τον διπλανό μας, ας συνεχίσουμε με το να ασχολούμαστε με τη δική μας ζωή και αυτοβελτίωση χωρίς να μας νοιάζει η ζωή του άλλου, ας αγαπάμε χωρίς όρους, ας νιώσουμε ευρεία κοινωνική αποδοχή για τον εαυτό μας και τους άλλους και τότε δεν θα έχουμε ανάγκη καμία ταινία να μας μάθει πως γίνεται αυτό. 

Πάνος Πλουμιδης

Ψυχολόγος Ψυχαναλυτής. Α.Π.Θ
Msc Ιατροδικαστικής Ιατρική Σχολή Α.Π.Θ
Msc psychoanalysis Paris 8
Msc Φιλοσοφίας, Α.Π.Θ
Facebook: Πάνος Πλουμίδης

Instagram: _ppanos_

Website

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Ανδρικός βιασμός: Ο ψυχολόγος Πάνος Πλουμίδης μας εξηγεί

HerNews ka

Χριστέ μου έγινα 30!

Her News

Η απραξία και η απενοχοποίησή της

Her News