HerNews.gr
Ψυχολογία

Αυτός ο απλός κανόνας θα βελτιώσει σημαντικά τις σχέσεις σας

Θέλετε να βελτιωθούν οι σχέσεις σας το 2024; Η Mel Robbins , η προπονήτρια προσωπικής ανάπτυξης , ήδη από την αρχή του κανόνα κατά της αναβλητικότητας των 5 δευτερολέπτων, ανέπτυξε μια πολύ απλή ιδέα, την οποία ονόμασε «άφησέ τους».

Αναρτήθηκε αμέσως στο Instagram ένα επεξηγηματικό βίντεο το οποίο προβλήθηκε 20 εκατομμύρια φορές, καθιστώντας το viral. Ο λόγος για τον ενθουσιασμό;

Εξαιρετικά εύκολη, σχεδόν παιδική, αυτή η συμβουλή για τη δημιουργία καλύτερων σχέσεων με τους άλλους και με τον εαυτό σας, είναι ιδανική «για τη διαχείριση του άγχους και τη δημιουργία συναισθηματικής γαλήνης.

Η “θεωρία αφήστε τους”: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η αρχή είναι απλή: οι φίλοι σου οργανώνουν ένα brunch ή μια απόδραση το Σαββατοκύριακο χωρίς να σε προσκαλέσουν; Το άτομο που σας ελκύει δεν είναι έτοιμο να δεσμευτεί; Το παιδί σας δεν θέλει πλέον να είναι στην ομάδα ποδοσφαίρου; Πείτε στον εαυτό σας «Αφήστε τους!». Αφήνοντας αυτές τις καταστάσεις που μπορεί να είναι πηγές άγχους, λύπης ή απογοήτευσης, ανακτάτε πραγματικά τον έλεγχο της ευημερίας σας.

Η ιδέα λοιπόν είναι να αφήσουμε τους άλλους να είναι ο εαυτός τους και να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις. «Είναι πολύ λυτρωτικό να λες στον εαυτό σου ότι μπορείς να το αφήσεις να κυλήσει!» και δεν είναι η ψυχολόγος Amy Johnson που θα πει το αντίθετο, η ίδια οπαδός της μεθόδου: «Από τη στιγμή που βρίσκεστε στο “control mode”, είναι λίγο σαν να κάνετε κωπηλασία ενάντια στην παλίρροια. 

Είναι αγώνας. Όταν δεν μπορούμε να ελέγξουμε τους ανθρώπους γύρω μας, νιώθουμε δυσαρέσκεια. Αυτό τελικά δεν δημιουργεί περισσότερο έλεγχο, αλλά σας κάνει να νιώθετε ότι έχετε τον έλεγχο. Σταματώντας αυτόν τον μηχανισμό, απελευθερώνουμε τα κουπιά, και το σκάφος γυρίζει και ακολουθεί φυσικά το ρεύμα. Που δημιουργεί ειρήνη και ροή».

Ωστόσο, από τη φύση τους, τα ανθρώπινα όντα θέλουν να ελέγχουν τα πάντα. «Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι συνειδητοποιούν πόση ενέργεια, προσπάθεια και χρόνο ξοδεύουν προσπαθώντας να ελέγξουν τα πάντα. Γιατί το χρειαζόμαστε τόσο πολύ; Γιατί μας ενοχλεί τόσο πολύ αυτό που κάνουν οι άλλοι;», τονίζει ο Μελ Ρόμπινς, πριν συνεχίσει: «Θυμήσου, ίσως ξέρουν πράγματα που δεν γνωρίζουμε ή θεωρούν πράγματα για τα οποία δεν έχουμε ιδέα».

3 λόγοι για τους οποίους χρειαζόμαστε τη θεωρία «άφησέ τους»

  1. Η ανάγκη για έλεγχο είναι μια μορφή άγχους. Το ίδιο συμβαίνει όταν δεν μπορείς να κρατήσεις τη γνώμη σου για τον εαυτό σου, όταν δεν μπορείς να σταματήσεις να σκέφτεσαι κάτι… Το άγχος είναι ένας συναγερμός μέσα σου που πληροφορεί ότι κάτι δεν πάει καλά. Θέλοντας να «μικροδιαχειριστούμε» κάποιον, πιστεύουμε ότι είναι μια μορφή αγάπης , ότι θέλουμε το καλύτερο για αυτό το άτομο. Αλλά στην πραγματικότητα, το πνίγουμε.
  2. Είναι πιο εύκολο να εστιάσετε στους άλλους. Λέτε στον εαυτό σας ότι θα έχετε τον έλεγχο αν ελέγχετε τους άλλους. Αλλά δεν μπορείς να ελέγξεις τους άλλους. Μπορείς να τους χειραγωγήσεις, να τους ταπεινώσεις, να τους κάνεις κομπλιμέντα, να τους αγαπήσεις, αλλά να μην τους ελέγξεις. Το μόνο άτομο που μπορείτε να ελέγξετε είναι ο εαυτός σας. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε αυτή τη θεωρία, η προσοχή σας μετατοπίζεται στον εαυτό σας και μπορείτε να εστιάσετε ξανά τη δουλειά πάνω σας.
  3. Μας αποσπά την προσοχή από αυτό που μας φοβίζει. Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου και να κοιτάς τι λέει για σένα, βαθιά μέσα σου. Τις περισσότερες φορές, η παρόρμηση για έλεγχο ή η εμμονή πυροδοτείται από αυτό που νομίζατε ότι ήσασταν ή από ένα αίσθημα αβεβαιότητας που σας κάνει να νιώθετε άβολα. Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας. Η ζήλια μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας ανάγκης για αγάπη. Εάν δεν έχετε προσκληθεί σε ένα πάρτι, μπορεί να οφείλεται στο ότι δεν έχετε δώσει προτεραιότητα στις φιλίες σας τον τελευταίο καιρό ή επειδή δεν διοργανώνετε ποτέ εσείς. Επομένως, το πραγματικό ερώτημα είναι να ξέρετε ποιες είναι οι ανάγκες, οι επιθυμίες σας και να κατανοήσετε τι είναι απαραίτητο να βάλετε σε εφαρμογή για να τις ενσωματώσετε περισσότερο στη ζωή σας.

Πώς να χρησιμοποιήσετε αυτή τη θεωρία;

  1. «Απόσπαση. Χρησιμοποιήστε αυτή τη θεωρία για να αποστασιοποιηθείτε από μια ψυχική ή συναισθηματική σύγκρουση στην οποία μπορεί να βρίσκεστε. Η σκέψη για το τι κάνουν ή τι θα έπρεπε να κάνουν οι άλλοι δημιουργεί μια περιττή εσωτερική μάχη. Πρέπει να αφήσουμε τους ανθρώπους να έχουν τους λόγους τους. Δεν είναι για σένα.
  2. Όταν πρέπει να αφήσεις τους άλλους να αποτύχουν. Αυτό τους δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούν, να μάθουν, να είναι υπεύθυνοι. Δεν θα μάθουν ποτέ το μάθημά τους αν δεν τους δώσετε την ευκαιρία. Όταν έρχεστε συνεχώς σε βοήθεια ενός ατόμου, του δηλώνετε ότι δεν είναι ικανός να βοηθήσει τον εαυτό του. Κάθε φορά που παρεμβαίνετε, κάνετε το άτομο πιο αδύναμο και πιο εξαρτημένο από εσάς.
  3. Αφήστε τους να είναι πλήρως ο εαυτός τους. Συχνά, είμαστε με κάποιον για τις δυνατότητές του. Και όταν εστιάζεις στο πώς θα ήθελες να είναι κάποιος ή να αλλάξει στον εαυτό του, δεν του δίνεις την ευκαιρία να είναι ο εαυτός του. Δεν είσαι πραγματικά παρών και συνδεδεμένος μαζί του. Τελικά, αποφεύγετε να αντιμετωπίσετε την πραγματικότητα ότι μπορεί να είστε με κάποιον με τον οποίο δεν θέλετε πραγματικά να είστε. Δεν πρόκειται να αλλάξει. Το να τον αφήσεις να είναι 100% ο εαυτός του μπορείς να καταλάβεις αν θέλεις πραγματικά να βγεις ραντεβού μαζί του. Τελικά , είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε σε κάποιον: να τον αφήσουμε να είναι ο εαυτός του και έτσι θα μας το επιστρέψει καλύτερα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mel Robbins (@melrobbins)

Για ποιους λόγους λένε ψέματα πιο συχνά οι άνθρωποι & πως καταστρέφει την ψυχική υγεία

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Αναβλητικότητα: Όταν πάμε τη ζωή μας πίσω – Κατανόηση και διαχείριση

Her News

Oι ψυχολόγοι εξηγούν τον βασικό λόγο που λατρεύουμε όλοι το χιόνι!

HerNewskl

Πως να ισορροπήσεις την προσωπική με την επαγγελματική ζωή;

Her News b