HerNews.gr
Ψυχολογία

Σύνδρομο της Στοκχόλμης: Τι είναι και πώς μπορώ να το ξεπεράσω;

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης είναι μια ψυχολογική κατάσταση που περιγράφει το φαινόμενο όπου οι αιχμάλωτοι ή θύματα ενός απαγωγέα ή ενός άλλου επιθετικού ατόμου αρχίζουν να αναπτύσσουν συναισθηματικούς δεσμούς με τον “επιθετικό” τους.

Ο όρος προήλθε από μια περίπτωση απαγωγής που συνέβη στη Στοκχόλμη της Σουηδίας το 1973, όπου οι αιχμάλωτοι ανέπτυξαν συμπαθείς σχέσεις με τους απαγωγείς τους και αρνήθηκαν να συνεργαστούν με τις αρχές ακόμη και μετά την απελευθέρωσή τους.

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης μπορεί να εκδηλωθεί σε καταστάσεις εκτός απαγωγών, όπως σε σχέσεις καταπίεσης ή σε σχέσεις με επιθετικά άτομα. Οι άνθρωποι που πάσχουν από αυτό το σύνδρομο συχνά αναπτύσσουν συναισθηματική εξάρτηση ή αναγνωρίζουν τον επιθετικό τους ως προστατευτή τους, ακόμη και όταν η συμπεριφορά του είναι βλαβερή.

Πώς μπορώ να ξεπεράσω το Σύνδρομο της Στοκχόλμης;

1. Αναγνώριση της κατάστασης:

Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσετε ότι βρίσκεστε σε μια κατάσταση σύνδρομος της Στοκχόλμης και να δεχθείτε ότι η συμπεριφορά του επιθετικού ή του απαγωγέα είναι επιβλαβής.

2. Αναζήτηση Υποστήριξης:

Είναι σημαντικό να ζητήσετε υποστήριξη από φίλους, οικογένεια ή επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Οι ψυχολόγοι και οι σύμβουλοι μπορούν να παρέχουν υποστήριξη και εργαλεία για την αντιμετώπιση των συναισθημάτων σας.

3. Διατήρηση φυσικής και ψυχολογικής υγείας:

Προσέξτε τον εαυτό σας με φροντίδα, ασκήσεις και υγιεινή διατροφή. Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του στρες και την αντιμετώπιση της έντασης.

4. Επαναδιαμόρφωση των σχέσεων:

Εξετάστε τις σχέσεις σας και επαναπροσδιορίστε τα όρια σας. Αναζητήστε υγιείς σχέσεις που βασίζονται σε σεβασμό, εμπιστοσύνη και αλληλοκατανόηση.

5. Εκδήλωση των συναισθημάτων:

Είναι σημαντικό να εκφράσετε τα συναισθήματά σας και να μοιραστείτε την εμπειρία σας με αγαπημένα πρόσωπα ή με έναν ειδικό. Η ανοιχτή επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει στην επεξεργασία των συναισθημάτων και στην απελευθέρωση από το σύνδρομο της Στοκχόλμης.

Το να ξεπεράσεις το σύνδρομου της Στοκχόλμης μπορεί να είναι μια δύσκολη διαδικασία, αλλά με την κατάλληλη υποστήριξη και αυτογνωσία, είναι δυνατόν να ανακτήσετε τον έλεγχο και να ξαναβρείτε την ελευθερία σας.

Τοξικοί άνθρωποι: Μάθετε πως να τους εντοπίσετε και να τους διαχειριστείτε

 Aκολουθήστε μας στo Google News

Νεότερα Άρθρα

Γιατί πολλές φορές επιμένουμε στις λάθος επιλογές;

Her News

Παραπονιέσαι συνεχώς; – 5+1 συνήθεις που ρουφούν την ενέργεια σου χωρίς να το καταλάβεις

Her News

5 βήματα για να κόψετε τις κακές συνήθειες

HerNews ka